STRNADEL, B. Návrh podvozku pro elektrický minibus [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Obsahem práce je návrh rámu pro elektrický minibus. Text práce má 59 stran textu a přílohy obsahují základní sestavu návrhu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student si zvolil téma práce v posledním ročníku studia, pracoval samostatně a práci pravidelně konzultovat. Student k práci využil širokou škálu zdrojů včetně internetových. Téma práce je velice aktuální. Je první prací, ze kterých by měl vzniknout koncept autonomního elektrického minibusu. Návrh rámu je zajímavý tím, že se předpokládá robotizovaná výměna bateriového paku místo nabíjení. Konstrukce je plně symetrická, minibus nebude mít řidiče a bude moci jezdit vpřed i vzad bez otáčení. Práce obsahuje základní rešeršní část, na základě těchto informací byla navržena koncepce a zejména potřebná velikost bateriového paku. Práce kromě konstrukčního návrhu obsahuje i pevností výpočty na základě kterých byla konstrukce upravována. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce Bc. Stanislava Strnadela přináší základní koncepční návrh podvozku a rámu autonomního elektrického minibusu. Z úvodní části práce je zřejmé, že student získal potřebný základní přehled v řešené problematice. S provedenými základními výpočty jízdních odporů a potřebné kapacity baterií lze v zásadě souhlasit. Zvolená konstrukce rámu se jeví pro první návrh jako použitelná, doplnění podvozkové platformy rámem z ocelových profilů dává základ konstrukce vozidla. Návrh uchycení bateriového bloku k rámu pomocí kolíku je jednou z možností provedení, je možno uvažovat např. o tom, zdali by nebylo vhodnější uchycení bateriového bloku oky zasouvanými do úchytů tvaru“U“ apod. Provedené strukturální MKP analýzy rámu přináší základní představu o jeho vlastnostech. Dokumentace analytických výpočtů i numerických simulačních analýz v práci však vyžaduje jistá doplnění, k čemuž se váže poměrně větší počet níže uvedených otázek. Odborné vyjadřování studenta v práci je na poměrně dobré úrovni. Práce je po formální stránce zpracována pečlivě pouze s některými nedostatky (např. uváděná kapacita elektromotoru v jednotkách kW na str. 27, v prvním odstavci na str. 27 chybí slovo „hmotnost“. nenaformátovaný první odstavec na str. 33, chybějící druhá čárka u vložených vět atd.). Předloženou diplomovou práci je možno považovat za prvotní konstrukční návrh a rozpracovat jej do dalších detailů. Cíle práce dané zadáním byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117274