ROZLÍLEK, R. Návrh počítačové sítě základní školy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Jedná se o výjímečnou práci. Diplomant prokázal detailní znalosti z dané problematiky a schopnost je zúročit v návrhu. Práce má formu profesionálního prováděcího projektu se všemi detaily a je doplněna i řízením projektu instalace. Zakto je okamžitě použitelná pro realizaci. / Práci hodnotím stupněm VÝBORNĚ a doporučuji k obhajobě. / Doplňující otázky: / 1. Jáké VLAN byste ještě doporučil přidat z důvodu bezpečnosti? / 2. Musel jste udělat nějaké ústupky v kvalitě nebo designu pro snížení ceny?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Bakalářská práce řeší problematiku úplné renovace datové sítě Základní školy Novoměstská v Brně – Řečkovicích. Vzhledem k tomu, že se jedná o DP, tak teoretický úvod zbytečně popisuje základy z bakalářského studia a mohlo být na řadu takovýchto poznatků pouze odkazováno přes odbornou literaturu uvedenou v seznamu. Naopak chybí podrobnější popis problematiky VLAN a WiFi doplněný vhodnými obrázky. Odborná úroveň práce je ucházející, některé obraty se však do odborných textů, ke kterým DP patří, nehodí, nebo nejsou zcela správné, např. - „Požadavkem je instalovat datové zásuvky pro připojení počítače a zadělat tyto zásuvky záslepkami tak, aby byly chráněny“, str. 19. Co je to „zadělat“, proti čemu mají být zásuvky chráněny? - „ ... symetričnost má za cíl minimalizovat efekt vnějších vlivů ...“ „... Díky těmto zbarvením můžeme s jistotou navléct konektor na kabel.“ na str. 31 - str. 31 aj.: použit výraz „standart“ namísto „standard“, - str. 32: „Pro to, abychom zamezili přeslechům, využíváme konstrukce kabelu.“ - str. 61: „Moduly TX PLUS UTP od výrobce PANDUIT patřící do série MINI-COM jsou moduly, které budou využity v datovém rozvaděči k propojení modulárního patch panelu s aktivními prvky.“ Dalšími odbornými připomínkami jsou: - Kabeláž ategorie 8 vyžaduje splnění parametrů do kmitočtu 2 GHz a nikoli 1 GHz - Kap. 3 str.48 – umístění rozvaděče v pracovně???? - Nenašel jsem informaci o počtu pracovišť a počtu portů na pracoviště v jednotlivých kabinetech či učebnách. - Ohledně přenosové rychlosti kabeláže je požadována hodnota 1 Gb/s. Na to by stačila levnější kabeláž kategorie 5. Je myšleno na budoucí nárůst požadavků? Pro přechod na rychlost 10 Gb/s kategorie 6 nestačí! - Zvolené zásuvky od ABB jsou do zdi, avšak kabel se k nim povede lištami po povrchu omítky???? - Fyzická topologie návrhu sítě není v textové části práce popsána v grafické ani v textové podobě! Píše se o topologii hvězda, ale až z vlastního projektu se teprve čtenář dozví, že je to vlastně kruh! - V textové části práce mi chybí popis řešení redundance, která je přitom jedním z požadavků uvedených na str. 22 a na kartě „3. Požadavky investora“! Až v projektu je uvedena kruhová topologie, ale ta nemá specifikovaný protokol řešící redundanci, ačkoli byly vybrány již konkrétní aktivní prvky! - Škola nebude mít ani jednu laboratoř, kde by součástí víceméně každého pracoviště byl počítač? Dva porty na jakoukoli učebnu se mi jeví jako nedostatečné! Případné WiFi připojení mi nepřipadá jako vhodné a spolehlivé řešení. - V práci není vůbec zmíněno, co se udělá se stávající síťovou infrastrukturou. - Ve schématu dílčích prací projektu mi chybí fáze výběrového řízení na realizační firmu a zajištění součinnosti s ostatními stavebními pracemi. Formální stránka práce je na celkem dobré úrovni, i když obsahuje pár gramatických chyb a několik překlepů. - U obrázků s vybranými síťovými komponenty by bylo vhodné vložit hypertextové odkazy na webové stránky s detailním popisem. - Nebyl správně vložen hypertextový odkaz u Tab.4 - Chybí seznam zkratek? - Chybí mi informace o součinnosti s vedením školy a jeho vyjádření k závěrům návrhu. Závěrem lze prohlásit, že cíle práce byly splněny, obsah bude základem pro projekt na renovaci sítě, který však bude třeba dopracovat. Práci doporučuji k obhajobě a vzhledem k výše uvedenému hodnotím známkou C
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 150637