MUSIL, F. Modelování a HIL simulace ovládání pátých dveří osobního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Student v rámci své diplomové práce zvládl vytvořit různé varianty komplexního elektromechanického systému, konkrétně mechanismu pátých dveří osobního automobilu. Tyto modely mohou v budoucnu sloužit jako základ pro realizaci různých typů systémových testů řídících jednotek příslušných pohonů. Student pracoval samostatně, přiměřeně konzultoval postup práce a splnil všechny body zadání. Za důležitý aspekt této práce považuji srovnání vytvořených modelů s daty naměřenými na reálných automobilech, které student provedl i přes obtíže s přístupen k reálným soustavám, na kterých by se tato měření dala provést. Zajímavé je také zařazení vytvořených modelů do kontextu tzv. in the loop simulací. Po formální stránce je práce v pořádku, doporučuji ji k obhajobě s hodnocením A – výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Hodnocená diplomová práce je na velmi vysoké úrovni. Student zde předkládá velmi dobře zpracovaný 2D i 3D model pátých dveří automobilu, jehož správnost je ověřena provedenými měřeními na několika typech automobilů. Práce je dobře logicky uspořádána, čitelná a snadno pochopitelná. Práci samotné mohu vytknout jen nedůležité drobnosti, jako jsou např. chybějící popisy os u obrázků 5.5. a 5.6, občasné chyby nebo překlepy ve větách, nebo neseřazené citace dle výskytu v textu. Velice kladně hodnotím část, v níž se student zabývá implementací a simulací na real-time hardware. Byť je tato část popsána „jen“ na osmi stranách textu, je zřejmé, že zde student překonal množství problémů, které tato část s sebou přinesla, a které vyžadují znalosti, orientaci v řešené problematice a hlavně nemalou porci času. Opravdu dobrá práce, s dobře využitelnými výsledky, u níž je trochu škoda, že není zpracována v angličtině. Vřele doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 101003