BARTONĚK, J. Testovací linka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Cílem studenta bylo vytvořit novou testovací linku dle původní s rozšířenou funkcionalitou. Součástí bylo nastudovat funkcionalitu a zapojení linky původní. Na základě těchto poznatků rozšířit novou linku o nové požadavky firmy. Student v pravidelných intervalech průběh své práce konzultoval a demonstroval jednotlivé funkční celky. Práce je logicky strukturována a komplexita projektu odpovídá průměrnému zadání na bakalářskou práci na UAMT. Textová práce je na spodní části rozsahu doporučeného pro bakalářskou práci, ale obsahuje všechny důležité informace. Práce obsahuje minimální množství překlepů a pravopisných chyb. Občas by některá témata bylo vhodné rozpracovat nebo popsat více. Pan Bartoňek velice dobře zpracoval vizualizaci testovací linky. Slabší část je elektro-zapojení, které je popsáno velice střídmě. Práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta a hodnotím „B“ 82 bodů.
Student se základně zorientoval v oblasti funkční bezpečnosti a návrhu PLC systému, přičemž využil dostupných vhodných zdrojů, technických listů výrobců použitých komponentů a skripta. Práce je postavena na revitalizaci již vytvořené linky. Po popisu původního stavu, autor navrhuje a implementuje prvky funkční bezpečnosti, což je popsáno slovně a vágnějším způsobem. Chybí mi zde srovnání původního a nového stavu za použití jakékoliv z metod analýzy funkční bezpečnosti. Ohledně návrhu elektrického schéma je uveden pouze blokový diagram rozvaděče a popis použitých komponentů i s popisem principu činnosti. Při implementaci PLC software a HMI stavěl na již existující aplikaci, kterou rozšířil. Problémy při realizaci zmiňuje autor až v závěru. Taktéž mi chybí záznam o testování, což je jedním z bodů zadání. Řešení je tvořeno komerčními aplikacemi, ale podle souborů lze usuzovat na skutečné provedení práce. Práce obsahuje minimum překlepů a je psána neuspořádaným stylem. Vzhledem k náročnosti práce, doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 151678