ŠMERDA, L. Marketingový výzkum [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Schüller, David

Práce byla zaměřena na problematiku užití metod marketingového výzkumu ve vybrané oblasti marketingu. Hlavní cíl práce byl naplněn.V práci jsou potřebné metody a techniky marketingového výzkumu pro sběr, analýzu a vyhodnocení dat. Autor dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Některé návrhy (např. 3.2.2 a 3.3.3) však obsahují opatření, které by bylo nesnadné realizovat v praxi. Jedná se například o návrh kontrolovat úspěšnost reklamy pomocí dotazování respondentů. Předpokládá se, že respondenti pošlou dotazník na centrálu, což je prakticky nereálné. Formální náležitosti a použitá terminologie je na uspokojivé úrovni. Odstavce by bylo vhodné v práci zarovnat. Graf 16 nesplňuje charakteristiku kontingenční tabulky. Některé věty by bylo vhodné lépe formulovat (například věta na straně 84): "V současné době neunikne oblibě ani internetová stránka YouTube." Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Který z uvedených návrhů považujete za nejdůležitější?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Mráček, Pavel

V práci student prokazuje svoje schopnosti využít získané informace v analytické i návrhové části. Práce má logickou strukturu a je v ní využito adekvátních metod. Bohužel však v průběhu zpracování dochází k odchýlení od cílů stanovených v zadání z důvodu lehce pozměněného cíle v kapitole "Cíle a metodika práce". Pozitivně hodnotím včlenění kapitoly věnující se analýze rizik a následnému návrhu na jejich snížení. Vzhledem ke studovanému studijnímu programu by bylo vhodné mít návrhy procesně podrobněji rozpracovány. Práci lze i přes výtku směřovanou na stanovené cíle označit jako prakticky využitelnou a pro analyzovanou společnost přínosnou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E Cíle uvedené v zadání práce se ne zcela shodují s cíli, které jsou uvedeny v kapitole "Cíle a metodika práce". Návrhy předložené v práci pak směřují k naplnění cílů z uvedené kapitoly a ne ze zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor využívá vhodného postupu i adekvátních metod. Pozitivně zde hodnotím včlenění vlastního marketingového průzkumu. V případě směřování k cíli vedoucího ke zlepšení marketingové komunikace, mohla být tato problematika podrobněji rozpracována v analytické části (a to včetně ilustračních obrázků). Např. analýzu reklamy z kapitoly 2.4.3 nepovažuji za úplně jasně vypovídající o dané problematice (Citace celé kapitoly 2.4.3 Reklama - "Společnost Global financial solutions byla založena v roce 2016 pod záštitou OK Hol-gingu a stále pracuje na svém rozvíjejícím marketingu. Momentálně nejčastěji využívají služeb online marketingu.")
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor v práci prokazuje schopnost standardně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. Interpretace výsledků ve SWOT matici není zcela jasná a přesná. Např. v externích ovlivňujících faktorech (příležitosti) je zde zmíněna i marketingová komunikace dané společnosti
Praktická využitelnost výsledků D Výsledky práce jsou prakticky využitelné. Bylo by však vhodné konkrétnější rozpracování jak analýz, tak pak i následných návrhů. V kapitole 3 "Návrhy na zlepšení" je hned v začátku včleněna tabulka věnující se výpočtu mzdy zaměstnance. Nikde výše v návrzích se ale nepíše o novém zaměstnanci.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce využívá standardního členění, které působí přehledně. V práci je využíváno adekvátní terminologie.
Práce s informačními zdroji D V práci je využito adekvátních informačních zdrojů. U vícero tabulek a grafů v analytické i návrhové části jsou špatně uvedeny citace. Je zde ne zcela přesně odkazováno na vlastní zpracování, i když je zřejmé, že obsažené informace jsou odněkud čerpány.
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 125728