SKLENÁŘOVÁ, R. Systém kolagen-hyaluronan v koloidním stříbře [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2015.
Studentka Renáta Sklenářová se ve své bakalářské práci zaměřila na studium hyaluronanu a kolagenu rozpuštěném v koloidním stříbře. Hlavní motivací této práce bylo experimentální určit optimální poměr kolagenu a hyaluronanu v koloidním stříbře pro přípravu kožního spreje. Pro toto studium studentka využila hustoměr a reometr. Výsledky představují přínos k aplikovanému výzkumu hyaluronanu a kolagenu ve zdravotnictví a kosmetickém průmyslu. Studentka pracovala svědomitě a plně využívala konzultací. Doporučuji k obhajobě s hodnocením výborně. Výsledná známka: A
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A |
Studentka Renáta Sklenářová se ve své bakalářské práci věnuje studiu gelů na bázi kolagenu a hyaluronanu s výhledem pro aplikace v oblasti hojení ran. Teoretická část práce poskytuje základní charakteristiku kolagenu a hyaluronanu a věnuje se také popisu stanovení hustoty a ultrazvukové rychlosti a reologických měření. Teoretická část práce je logicky členěna, studentka použila celkem 22 povětšinou česky psaných zdrojů, které správně cituje. V práci se vyskytuje několik formulačních a terminologických nepřesností: např. str. 7 „při působení zvýšené teploty na molekulu kolagenu dochází k částečné hydrolýze, čili denaturaci“ – hydrolýza proteinu není zdaleka totéž co denaturace. Dále mi například není jasné, jak následné ochlazení může ovlivnit primární strukturu proteinu. Nicméně omyly podobného typu nejsou časté, takže nijak významně nesnižují celkovou kvalitu práce. V práci není nijak oddělaná experimentální část (Materiál a metody) od výsledkové, což není zcela standardní. Výsledková část je pak rozdělena podle použitých metod, možná mohlo být rozdělení o něco podrobnější a také mohlo sledovat typ vzorků. Práce by tak získala na přehlednosti. Celkově je jsou ale výsledky zpracovány a presentovány dobře, jsou opatřeny komentářem i základní diskuzí. Studentka splnila zadání své práce bakalářské práce, a proto práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 77273