POLÍČEK, A. Počítačová hra o přežití [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student byl při konzultacích velmi aktivní. Navštěvoval konzultační hodiny velmi často a konzultace bývaly velmi dlouhé a obsažné. Realizace není odbytá a obsahuje vše potřebné. Musím studentovu práci hodnotit známkou A (95 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student chtěl vytvořit hru na motivy roguelike. Konkrétní podobu hry jsme utvářeli postupně, neboť student vytvořil mnoho prototypů, na kterých ukazoval postup vpřed. Výsledná hra je zábavná a jsem spokojen s jejím rozsahem. | ||
Práce s literaturou | Student pracoval s doporučenými zdroji a hledal si vlastní. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl velmi aktivní. Pokaždé mi poslal funkční prototyp, který jsem mohl otestovat. Řídil se nápady a doporučeními. Velmi oceňuji jeho svědomitý přístup. | ||
Aktivita při dokončování | Student dokončoval spíše ve spěchu. Finální podoba technické dokumentace mohla být zkontrolována dřív. | ||
Publikační činnost, ocenění | Student vytvořil zábavnou hru, u které jsem se při každé konzultaci bavil. Mohla by zaujmout hráče, kteří se o daný žánr zajímají. |
Z celkového hlediska se jedná o zdařilou práci. Realizace je na velmi vysoké úrovni a obsahuje spoustu zajímavých a nestandardních mechanik. Z grafického hlediska se jedná o 3D minimalistický vzhled, který je však uživateli přívětivý. Textová část je spíše průměrná a trochu tedy snižuje celkovou kvalitu práce. Z toho důvodu navrhuji hodnocení stupněm B .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Textová část obsahuje zhruba 70 normostran a je tedy v obvyklém rozmezí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 75 | Práce je členěna na 8 kapitol, které na sebe navazují. Nicméně, kapitoly 2 a 3 by šly sloučit, jelikož kapitola 2 je takto rozsahově nedostatečná. V kapitole Implementace autor zachází možná až do zbytečných detailů, které čtenáři k pochopení celé práce nepomohou, avšak působí spíše nezáživně. Předposlední kapitola "Testování" je spíše kratší a mohla by být zahrnuta do předchozí kapitoly nebo rozšířena o další sekce. | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Jazyková a formální stránka textové části je spíše průměrná. Ačkoliv nacházím pouze malé množství překlepů či gramatických chyb, tak se v textu nacházejí občas špatně postavené věty, které mnohdy postrádají smysl. Celkově to však nepovažuji za zásadní problém. V práci autor zobrazuje relativně dost obrázků, které jsou však všechny rastrové, včetně schémat aplikace v návrhu, diagramů apod. V této formě jsou mnohdy špatně čitelné. Současně, více jak polovina obrázků není nikde referencována v textu. | |
Práce s literaturou | 85 | Autor cituje celkem 13 různých zdrojů, kde zhruba polovina jsou odborné knihy či publikace. Citace jsou umístěny hojně v textu a většinou na vhodném místě. | |
Realizační výstup | 95 | Realizační část práce je velmi komplexní. Celá hra obsahuje spoustu možností, které celkově zvyšují herní zážitek, např. vylepšování postavy, sbírání surovin, stavění opevnění apod. Hra má škálovanou obtížnost, která se zvyšuje v dalších kolech. Ve hře jsem nenašel žádné chyby ani nedostatky. Hra je multiplatformní a zdrojové kódy jsou dobře strukturalizované a úhledně napsané. Součástí přiloženého řešení je i velmi graficky pěkný a podrobný návod ke hře, podle kterého okamžitě uživatel pochopí všechny mechaniky. | |
Využitelnost výsledků | - |
eVSKP id 144276