TEPLAN, K. Hra s procedurálními nepřáteli [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Studentovu práci hodnotím stupněm B (85 bodů). Student byl aktivní, ale konzultoval spíše méně. Měl problémy s časem, organizací a zálohami. Celkově však student pracoval dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit herní demo, které obsahuje procedurální nepřátele řízené umělou inteligencí. Zadání je obtížné, neboť vyžaduje studium a realizaci obtížných témat. | ||
Práce s literaturou | Student využil doporučenou literaturu a sám si dohledal další potřebné zdroje. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval spíše zřídka. Na konzultacích se snažil všechno dohnat. Studentova práce byla místy chaotická. | ||
Aktivita při dokončování | Student svou práci nestíhal dokončit. | ||
Publikační činnost, ocenění | Technická dokumentace může posloužit jako návod jak vytvářet procedurální nepřátele s umělou inteligencí. |
V rámci své bakalářské práce zvládl student nastudovat teorii L-systémů, navrhnout vlastní L-systém, vytvořit funkční hru, a implementovat umělou inteligenci bojujících robotů za využití strojového učení a neuronových sítí. Samotná inteligence robotů není vysoká, ale na standard bakalářské práce výsledek považuji za nadstandardní úspěch. Textová část pak pěkně popisuje všechny realizované části projektu a nemám k ní závažnějších výhrad. Proto navrhuji hodnocení A-90 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání kombinuje oblast procedurálního generování s oblastí strojového učení. Domnívám se tak, že zadání lze považovat za obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Cíle práce byly dosaženy, což je velkým úspěchem této ne jednoduché práce. Drobná výhrada by směrovala k opomenutí některých méně významných bodů zadání jako vytvořit demonstrační video, či testovat hru na uživatelích. Z práce úplně není zřejmé, jak a zda byly tyto body splněny. Nicméně vzhledem k náročnosti této práce nepovažuji tento nedostatek za příliš závažný problém. | ||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Práce má logickou strukturu a je pěkně zpracovaná. Čtenář je nejprve uveden do historie procedurálního generování v oblasti počítačových her, pak je oblast procedurálního generování rozebrána teoreticky. Následně je představena idea hry využívající procedurální generování, a na závěr její praktická realizace. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Práce je psána pěknou angličtinou a má pěknou úpravu. Text je srozumitelný a plyne přirozeně. Přesto práce obsahuje množství gramatických chyb. Uvádím pár příkladů: str. 3: [...Paper] proceed to -> proceeds str. 17: This definition bit complicated can be easily understood on simple example... -> pravděpodobně špatná konstrukce věty. Lépe např. This definition is a little complicated, but can be easily understood on a simple example... str. 18: System that will be suitable for the specific purpose of generating robots from blocks. -> chybí sloveso ve větě nebo spojení s předchozí větou str. 30: Visual example of such a tournament in Figure 3.11. -> chybí sloveso | |
Práce s literaturou | 95 | Práce se odkazuje na zdroje a obsahuje rozsáhlou bibliografii čítající 29 položek s množstvím vědeckých článků a knih. Práci s literaturou hodnotím jako nadstandardní. Přesto by se dalo práci vytknout, že "Encyclopedia of video games" je v bibliografii uvedena dvakrát, jako reference 26 a 27. A že práce se na straně 23 odkazuje na "article Reinforcement Learning: A Survey", ale není zde žádný odkaz do bibliografie. Tam se tento zdroj rovněž nevyskytuje. | |
Realizační výstup | 90 | Realizační výstupem je funkční hra vytvořená v herním engine Unity využívající procedurálního generování a strojového učení. Inteligence vytvořených robotů není příliš vysoká, avšak pouhý fakt, že se projekt podařilo úspěšně realizovat, považuji za značný úspěch. Student prokázal značné schopnosti invence a rozsah práce hodnotím jako nadstandardní. | |
Využitelnost výsledků | Práce je využitelná jako hra, ale i jako demonstrační projekt pro principy strojového učení a procedurálního generování. |
eVSKP id 153391