MORAVEC, J. Návrh konstrukce výukové pomůcky pro měření tření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Odevzdaná práce předkládá návrh konstrukce výukové pomůcky vhodné pro demonstraci změny velikosti třecí síly v kluzném ložisku v závislosti na změně vstupních parametrů v souladu se zadáním bakalářské práce. Bakalářská práce je formulována jasně a strukturování a obsah jednotlivých kapitol odpovídá doporučení dle šablony UK. Autor provedl shrnutí současného stavu poznání v dané oblasti a popsal aktuálně používané typy výukových pomůcek stejného zaměření. Autor rozpracoval návrh zařízení do několika variant a kritickým zhodnocením výhod a nevýhod navržených zařízení vybral tu, která splňovala požadavky na funkčnost, nízkou finanční náročnost a vhodnost pro demonstraci definovaných dějů. Vybraná varianta byla detailně konstrukčně popsána a součástí práce je i výkresová dokumentace jednotlivých částí mechanismu. Předložená práce splňuje cíl, který byl stanoven, je na velmi dobré úrovni a splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Práci proto doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit s výše uvedeným celkovým hodnocením.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | D | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Souhrnně předložená bakalářská práce má nadprůměrnou úroveň. Hlavními přednostmi práce jsou podrobná rešerše, komplexní pojetí zadaného problému a detailní popis konstrukčního řešení. Výhrady mám především k některým netechnickým výrazům použitým v textu a k nízké inovativnosti zvažovaných řešení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 50839