JÁNOŠÍK, T. Aerodynamický návrh nové generace přítlačných křídel formule SAE [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Student se z vlastního zájmu rozhodl zpracovat technicky zaměřenou práci s konkrétními inženýrskými výstupy, která je z hlediska bakalářských prací nadstandardní. Na práci pracoval samostatně a systematicky. Výsledky je schopen interpretovat a je velmi pravděpodobné že budou v budoucnu i využity v týmu formule student.
Bakalářská práce se zabývá optimalizací zadního přítlačného křídla formule SAE. V první části je popsán význam aerodynamických prvků na formuli a výtah z pravidel soutěže. Ve druhé je krátce popsán nástroj použitý pro návrh tvaru nového křídla a to CFD. Třetí část je věnována srovnání aerodynamických charakteristik křídel předchozích generací formule. V poslední části pak autor popisuje citlivostní analýzu výpočetní sítě, fyzikální model, způsob optimalizace geometrie zadního křídla a porovnává výsledky optimalizace s předchozími variantami. Aerodynamická optimalizace je poměrně náročné téma na bakalářskou práci, se kterým se ale autor vypořádal velmi dobře. Rešeršní a teoretická část je spíše kratší. Stěžejní je aerodynamická optimalizace, která vedla k významnému nárůstu součinitele vztlaku i poměru součinitele vztlaku vůči součiniteli odporu. Práce obsahuje několik drobných nedostatků v citacích, v číslování obrázků a některá tvrzení nebyla zcela přesná, přesto ale hodnotím práci výborně.
eVSKP id 97016