KOVAŘÍKOVÁ, L. Klasifikace provozních zatěžovacích cyklů turbodmychadla ve vztahu k opotřebení kinematických členů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Slečna Kovaříková pracovala samostatně, systematicky a splnila cíle zadání v celém rozsahu. Prokázala schopnost využít samostatně nastudovaných teoretických poznatků pro řešení úkolů. Během práce na bakalářské práci musela, mimo jiné, zvládnout práci s nástroji pro zpracování dat. Možná právě díky množství nových informací, které musela nastudovat, jí nezůstala časová rezerva na sepsání textu. I přesto je práce na odpovídající úrovní jak po grafické, tak i slohové stránce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou naměřených dat z motorových testů v rámci snahy o jejich porovnání z hlediska rizika opotřebení kinematických komponent turbodmychadla. Práce je rozdělená do dvou částí, kde v první jsou popsány jednotlivé typy regulační členů turbodmychadel pro spalovací motory a základy teorie opotřebení. V druhé, praktické časti je představena metodika zpracování dat z motorových testů pomocí několika typů grafů. Tyhle jsou přehledně zpracovány a aplikovány na několik sad naměřených dat. Autorka rozděluje metodu vyhodnocení na základě dostupnosti naměřených veličin na víc úrovní, od jednoduchého zpracování četnosti doby v určitých otáčkách a zatížení motoru, až po komplexnější analýzu pohybu regulačních členů v jednotlivých režimech. Tato analýza už umožňuje základní kvalitativní porovnání náročnosti testů z hlediska rizika opotřebení regulačních členů. Avšak pro přesnější porovnání by bylo potřebné použít mnohem komplexnější přístup a vyhodnocení několika dalších parametrů. Například provozní teploty a tlaky v motoru, poloha a zatížení regulačních členů jako i experimentální ověření vlivu těchto parametrů na opotřebení regulačních členů. To už ale rozsahem značně převyšuje rámec bakalářské práce. Prezentovaná metoda vyhodnocení dat z motorových testů poskytuje dobrý základ pro integraci dalších parametrů a komplexnějšího vyhodnocení rizika opotřebení regulačních členů turbodmychadel, proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 132971