PAVLÍK, R. Vývoj aplikací pro MCU/ARM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Frýza, Tomáš

Jako vedoucí bakalářské práce nemám co hodnotit: student se mnou práci v letním semestru nekonzultoval (což je v rozporu s tvrzením studenta v závěru) a také textovou dokumentaci jsem četl až po odevzdání a nemohl se k jejímu obsahu dopředu vyjádřit. Mají-li výstupy předložené bakalářské práce sloužit jako učební pomůcka studentům bakalářského studia v předmětu mikroprocesorové techniky (který garantuji), byly by mé postřehy, zkušenosti a rady jistě prospěšné. Takto mohu výsledky posoudit jen z předložené textové dokumentace, CD a videí na serveru. Text práce je velmi strohý, s velkým množstvím formálních nedostatků (některé z nich přetrvávají již ze semestrálního projektu v zimním semestru a student je doposud neopravil). Kromě nestandardního pojmenovávání kapitol (stejné názvy s dvojtečkou), dále místy špatně srozumitelnému textu, který působí neuceleným (a poslepovaným) dojmem, je to především téměř absolutní absence citované literatury v textu, nekvalitní převzaté obrázky, kdy řada z nich má nulovou informační hodnotu. Rovněž uvádění odkazů v textu do závěrečné práce nepatří; servery navíc poskytují „redukovanou“ podoby linku, které jsou jistě vhodnější. Vysvětlující text je mnohdy neodborný a spíše „populárně naučný“. Zvolených aplikací mohlo být více, u řady z nich se autor odkazuje na „řídicí knihovny“, takže není patrné co bylo převzato a co vytvořil student sám. Ukázkové kódy obsahují řadu nectností, které nastaví špatné návyky začínajícím programátorům. V jednotlivých kapitolách jsou uvedeny jen zmínky, odkazující na videa; jsou-li tyto výstupy hlavním cílem bakalářské práce, bylo vhodné jim v textu věnovat více místa. Videoprezentace pro SI570 Shield na serveru zcela chybí. Bakalářská práce ve stávající podobě nebude mít dostatečný edukativní přínos pro studenty bakalářského studia.

Navrhovaná známka
E
Body
55

Posudek oponenta

Mego, Roman

Úlohou študenta bolo navrhnúť a vytvoriť sadu úloh do počítačových cvičení z predmetu BMPT, vrátane dokumentácie, inštruktážnych videí a prípadne aj potrebného HW. Tiež mal navrhnúť formu distribúcie vytvorených materiálov. Študent síce niekoľko úloh vytvoril, avšak k samotnej realizácií mám niekoľko pripomienok. V práci chýba metodika, z ktorej by jednotlivé úlohy vychádzali. Hneď po úvode a krátkom popise procesorov ARM začína práca riešiť moduly potrebné pre úlohy. Chýba tu napríklad úroveň predmetu, či je určený pre začiatočníkov alebo pokročilých, osnova predmetu, aby jednotlivé úlohy do predmetu zapadali a čo by sa mal študent z jednotlivých úloh naučiť. Tiež by bolo dobré spomenúť, na základe čoho študent vybral vývojovú dosku a prostredie pre tvorbu SW. Úroveň samotných úloh je tiež otázna. Keďže sa predmet zaoberá základmi a študenti by si v ňom mali osvojiť základy programovania mikroprocesorov, ktorého súčasťou je aj získanie predstavy ako sa ovládajú periférie s pomocou registrov, nie je úplne isté, že len použitie pripravených knižníc (navyše v objektovom programovaní) je tá správna forma. Navyše z práce nie je úplne jasné, čo je ich cieľom a prínosom pre študentov. Úroveň pripravených materiálov takisto nie je najlepšia. Zdrojové kódy neobsahujú žiadne komentáre, alebo len úplné minimum, z ktorých by mohli študenti zistiť fungovanie programu. Tiež miestami v kóde chýbajú odsadenia pre lepšiu prehľadnosť kódu a získanie správnych návykov pri jeho písaní. Miestami sa tu tiež vyskytujú zakomentované časti kódu, ktoré nie sú použité. Inštruktážne videá miestami pôsobia, ako keby bola zverejnená ich prvá verzia. Hlasový komentár mení úroveň hlasitosti spôsobený strihom z rôznych nahrávok bez úpravy a tiež prítomnosť praskania, čo môže byť pre diváka nepríjemné. Tiež sa autor počas videa dopúšťa chýb, ktoré v ňom následne opravuje a tiež nepoužíva správne termíny, ktoré by mali vo výukových materiáloch objavovať (Príklad: „Vo funkcií main vytvoríme funkciu“ namiesto „Vo funkcií main zavoláme metódu“). Textová časť so zdokumentovaním úloh so zadaním a návrhom riešenia nebola na CD dodaná vôbec. Z formálneho hľadiska práca na prvý pohľad vyzerá dobre, ale po bližšom preskúmaní zistíte, že v texte chýbajú odkazy na zdroje. Tiež tu nie je označenie rovníc, vývojový diagram nie je uzavretý do nekonečnej slučky a iné chyby spôsobené skôr nepozornosťou.

Navrhovaná známka
D
Body
63

Otázky

eVSKP id 93390