POLCER, P. Konstrukce podvozku pro dvounápravový motorový železniční vůz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Diplomová práce pana Polcera je zaměřena na konstrukci podvozku dvounápravového motorového železničního vozu. Pan Polcer přistupoval k řešení diplomové práce mimořádně iniciativně a samostatně. Z celého jeho přístupu bylo zřejmé, že zvolené téma je pro něj zajímavé a má v problematice železničních vozidel výborný přehled. Celou práci je možné rozdělit do několika dílčích celků. Jde o koncepci samotného vozu, jeho svislé vypružení, stabilitu chodu a konstrukční řešení. Je třeba ocenit velký záběr diplomové práce. Její řešení přináší řadu teoretických výpočtů, řešených nejčastěji jako skripty v programu Matlab, konstrukční návrhy včetně pevnostních výpočtů. Pan Polcer prokázal schopnost samostatně zvládnout náročné úkoly, které na něj byly, jakožto řešitele této zajímavé diplomové práce kladeny. Práce je i po stylistické a grafické stránce na velice dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Polcera obsahuje kompletní konstrukční návrh podvozku železničního vozidla a všech subsystému, které k němu náleží. Všechny zvolené parametry jednotlivých navrhovaných dílů jsou buď detailně vypočteny, nebo jasně argumentovány. Stanovená kritéria konstrukce podvozku jsou podrobně vysvětlena, proto i osobám neznalých problematiky konstrukce železničních vozidel umožňuje autor pochopit přínosy daného návrhu. Nechybí ani nezbytná analýza napjatostí základních dílů, i když u některých součástí, jako jsou kupříkladu výpočty ozubeného soukolí převodovky, uvádí student jen finální výsledky bez vyjádření postupu. Na závěr je výsledný konstrukční návrh ještě jednou výpočtově ohodnocen zda skutečně splňuje stanovená kritéria. Veskrze se jedná o velmi kvalitní práci s nezvyklou tématikou, které se po stránce návrhu nedá moc věcí vytknout. Nicméně ve kvalitě zpracování textu už by se výhrady daly najít. Některé z grafů jsem trochu nepřehledné, zejména při vyjadřování více veličin různého rozsahu do jednoho grafu, taktéž krátké tabulky dělené koncem stránky by bylo možné vyřešit lépe. Větší délky by si zasloužil i abstrakt, který se skládá pouze ze dvou jednoduchých vět. Nicméně to jsou ve výsledku jen drobné nedostatky, které nemohou rozhodně zastínit značné množství práce realizované při zpracování daného úkolu, ani velké zaujetí studenta do oblasti železničních vozidel, které z práce jednoznačně čiší.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 108993