FIŠER, O. Topologická optimalizace brzdového třmenu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Zeizinger, Lukáš

Práce se věnuje aplikaci topologické optimalizace na návrh brzdového třmenu osobního automobilu, s cílem snížit jeho hmotnost při zachování požadovaných mechanických vlastností. Rešeršní část je odborně zpracovaná a přehledná, zahrnuje jak teoretické metody optimalizace, tak technické pozadí brzdových systémů. Praktická část obsahuje návrh a provedení optimalizace pomocí simulačních nástrojů (ANSYS, Apex Generative Design), s následným srovnáním výsledků a interpretací z hlediska pevnosti i tepelné zátěže. Práce je přehledná, věcně přesná a dobře strukturovaná. Ocenit lze rovněž použití numerické simulace (strukturní a termální analýza v ANSYS). Zadání bylo splněno po technické i formální stránce. Práce neobsahuje žádné podstatné nedostatky. Drobným formálním nedostatkem je pravděpodobná chyba v očíslování obrázků, která se dále řetězí. Tato chyba snižuje přehlednost, nicméně nemá vliv na odbornou úroveň zpracování. Předložená práce má i přes některé drobné formální nedostatky celkově vynikající úroveň a je plně v souladu se zadáním. Pan Ondřej Fišer prokázal ve své bakalářské práci odpovídající zkušenosti a znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia a doporučuji tuto práci k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Pokorný, Přemysl

Ve své závěrečné práci student věnuje topologické optimalizaci brzdového třmenu. Rešeršní část přehledně popisuje metody optimalizace i problematiku brzdových třmenů a brzdných systémů. Stěžejní část práce popisuje vlastní optimalizaci s využitím simulačních prostředí (ANSYS, Apex Generative Design). Práce je zpracována velmi pečlivě, přesto se v ní autor dopustil jistého pochybení. V kapitole 2.5.3 nesou dva obrázky stejné číslo v důsledku čehož nesedí následující odkazy v textu. Celkově má práce velmi solidní úroveň a zcela splňuje požadavky zadání. Pan Ondřej Fišer ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Vlastní přínos a originalita A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 165161