TATÝREK, O. Využití robotického manipulátoru pro simulaci stisků dotykového displeje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Cílem bakalářské práce bylo realizovat systém pro automatické testování dotykových displejů pomocí simulace stisku robotickým manipulátorem. Jedná se o praktickou, spíše softwarově orientovanou úlohu, která nepatří mezi nejjednodušší. Přestože měl student s programováním pouze elementární zkušenosti ze školních kurzů a s jazykem C# se setkal poprvé, dokázal se vše potřebné samostatně naučit a vypracovat poměrně komplexní softwarovou aplikaci. Zadání bylo splněno bez výhrad. Student přistupoval k řešení práce zodpovědně, pravidelně navštěvoval konzultace, na které měl předem připravené dotazy. Pracoval samostatně a průběžně představoval dosažené výsledky a informoval o stavu rozpracovanosti práce. Nepodcenil náročnost a šíři zadání bakalářské práce, nedostal se do časové tísně a práci odevzdal v řádném termínu. Na základě dosažených výsledků není pochyb o technických dovednostech studenta a práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A - 90.
Zadání studenta lze hodnotit jako středně náročné, a to jak po stránce obsahové, tak po stránce časové. První částí zadání studenta bylo analyzovat principy a vlastnosti robotických manipulátorů a dotykových displejů. Tato část zadání byla splněna, měl bych však výtku k pojednání o technologiích dotykových displejích, které je místy dosti zavádějící. Druhou částí zadání bylo vytvořit efektor simulující dotyk prstu na dotykových displejích. Tuto praktickou část hodnotím kladně, studentovi se podařilo navrhnout a vytvořit zařízení, které dokáže dle dokumentace věrně simulovat dotyk prstu jak na kapacitním, tak rezistivním displejem, a je konstruováno s ohledem na zabránění jeho poškození. Méně kvalitní je už výkresová dokumentace k realizovanému zařízení, jež není úplná (nelze podle ní zařízení vyrobit) a neodpovídá normám pro technické výkresy. Cílem posledních bodů zadání bylo vytvořit SW pro ovládání robotu s dotykovým efektorem. A to tak, aby bylo možné definovat body dotyku z obrazu kamery snímající displej, a tímto způsobem si i nadefinovat testy dotykových displejů, k čemuž má být tvořené zařízení využíváno. Tato část je prakticky zpracována velmi kvalitně. Velmi kladně hodnotím zejména podařené a propracované uživatelské rozhraní. Zpracovaná dokumentace je bohužel o trochu méně kvalitní, zejména není zcela přehledná. Student popisuje jednotlivé metody či operace, avšak ne vždy je zcela jasné jejich použití a zasazení do celku. I po formální stránce práce ne zcela odpovídá požadavkům na BP, např. označování vzorců jako obrázků. Celkově se však studentovi podařilo split zadání bez výjimky. Na práci lze vyzdvihnout zejména praktickou část, ať už se to týká výroby efektoru nebo programování. Její negativní stránkou je pak již ne tak povedená dokumentace.
eVSKP id 73380