SOLMOŠIOVÁ, S. Budova loutkového divadla v centru Opavy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2024.
Autorka o začátku usilovala o novátorské uspořádání provozu a prostoru divadelní budovy. Výsledkem byla minimalizace zastavěné plochy, při splnění všech požadavků na plnohodnotný prostor soudobého divadla. Zároveň neslevila z požadavků na výtvarnou kvalitu budovy a na poetickou atmosféru vnitřního prostoru.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Sára pracovala s příkladným nasazením a s houževnatostí postupovala k vytčenému cíli. Její zaujetí vytčeným cílem a neústupnost z některých požadavků na vizuální vyznění stavby jí občas překážely v hledání širšího spektra možností řešení zadaného úkolu. |
Koncepční a teoretické zdůvodnění předložené práce je provedeno s modernistickou myšlenkou vertikálního divadla a s tíhou vědomí, že je potřeba myslet na budoucnost scénických umění. Podloženo je anketou s vybranými otázkami. Hodnotím na práci zdařilý koncept, který mohl být o něco důsledněji převeden do konkrétní budovy. Práci rozhodně doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Urbanistické řešení je velmi zdařilé. Základní kubická hmota solitérního prvku divadelní budovy se vztahuje geometricky rovnoběžně ke konkatedrále a pootočeně odkloňuje od stávající budovy divadla. V těsním sousedství tak vznikají úměrné a proporční prostory s potenciálem dobrého využití. Inspirativní je úvaha o zastávkách veřejné dopravy. Kontakt s vlastní budovou v detailu trochu nezpřehledňují vstupní rampy | |
Architektonické řešení | B | Architektonické řešení. Architektonická forma budovy je abstrahovaná jak v geometrii – kostka, tak v materiálu – zvlněné zrcadlové sklo, což dodává objektu na výjimečnosti a přitažlivosti. Zajímavým prvkem, by mohlo být i hledání abstrahovaného vstupu v abstraktní hmotě. Za závojem fasády se pak skrývá betonová zeď perforované okny. Zde je potenciál konceptu nevyužit a dvojitý plášť se stává spíše formálním. Návštěvník není zatažen do většího prostorového zážitku a kontaktu se závojem, než skrze okno v betonové zdi. Budova je skvěle čitelná především v řezu ve své vertikalitě, zde ji lze číst nejlépe. | |
Provozní řešení | B | Provozní řešení. Jedná se v podstatě o dispoziční a konstrukční trojtrakt s podstatnými místnostmi ve středním traktu (sál, zkušebny, atelier apod), až na přízemí. Městský parter je zanesen toaletami a zázemím | |
Technicko konstrukční řešení | B | Technicko-konstrukční řešení odpovídá konstrukčnímu trojtraktu vycházející z dispozic. | |
Formální úroveň | B | Formální úroveň je velmi dobrá. Úsměvné jsou opavské lidské postavy výšky cca 3,7 m v pohledech. |
eVSKP id 159674