SPURNÝ, J. Návrh marketingového plánu pro vybraný podnik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Milichovský, František

Předložená bakalářská práce neodpovídá požadavkům, které jsou kladené na VŠKP. Teoretická část jako celek je na velmi nízké úrovni. Uvedená analytická část je však nepřijatelná a musí být celá přepracovaná. Použité metody jsou adekvátní, ale student je musí naplnit odpovídajícími údaji. Porterova analýza (s. 36) obsahuje podkapitolu Zaměstnanci a Konkurence. Oblast zaměstnanců nepatří v žádném případě do Porterovy analýzy, ale buď jako část interní analýzy podniku či jako součást strategické analýzy 7S. Ostatní části analýzy zcela chybějí. SLEPT analýza (s. 36) obsahuje pouze čtyři položky namísto deklarovaných pěti (Politicko-právní faktory, Sociokulturní faktory, Technologické faktory, Ekonomické faktory), které taktéž nebyly naplněny příslušným způsobem. Vyjma výše uvedeného docházelo k odlišnostem v používané terminologii.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů F Cíl bakalářské práce je stanoven na obecné úrovni s určitou nepřesností. Vzhledem ke srovnání s návrhovou částí práce nebyly takto stanovené cíle naplněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod F Metody, které byly použité v bakalářské práci, jsou adekvátní pro uvedené téma. Postrádají však důkladnější zpracování, kterému by však bylo potřeba věnovat větší pozornost v průběhu samotného zpracovávání práce. Obsah jednotlivých metod v analytické části (3. Analýza současného stavu) je nedostatečně zpracovaná a nelze na takto zpracovaných analýzách postavit odpovídající návrhy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry F Student nedostatečně zpracoval dílčí části analýzy (SLEPT - s. 36, Porterova analýza pěti sil - s. 33). Výstup z provedených analýz je na neadekvátní úrovni a nijak nepodporují uváděné návrhy. Samotné návrhy by mohly být akceptovatelné, ale bez přesných podkladů je nelze v praxi využít.
Praktická využitelnost výsledků F Výsledky bakalářské práce nelze v praxi využít, jelikož nejsou podloženy adekvátní analýzou podnikového okolí (konkurence, zákazníci, dodavatelé; obecné okolí, obzvláště z legislativního a sociálního pohledu).
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Formální náležitosti bakalářské práce jsou na dostatečné úrovni i přes nepřesné vyjadřování a nízkou jazykovou úroveň.
Práce s informačními zdroji, včetně citací E Bakalářská práce vykazuje významné nedostatky v citování uváděných zdrojů. Celková úroveň je na hraně přijetí.
Navrhovaná známka
F

Posudek oponenta

Málek, Přemysl

Předložená bakalářská práce je akceptovatelná. Uvedené cíle jsou na hraně přijetí. Použité metody jsou adekvátní. Schopnost interpretovat výsledky v závěru práce je nižší vzhledem k menší míře použitých podkladových údajů (interní, externí). Jsem přesvědčen, že nové směry rozvoje marketingových nástrojů, uvedené v předložené práci, by posunuly prodejní výsledky a prezentaci společnosti D.A.S. Rechtsschutz AG na novou úroveň. Praktická realizace pod vedením profesionála v oboru marketingu, by jistě vedla k aplikovatelným výsledkům v praxi.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 85073