HOFMAN, D. Platforma pro podporu interaktivity ve výuce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Mrázek, Vojtěch

Student vytvořil kvalitní řešení, které splňuje všechny požadavky kladené v zadání. Práce byla otestována na menším vzorku studentů v průběhu přednášky a ukazuje se, že je funkční. Proto navrhuji souhrnné hodnocení stupněm C - dobře .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Jedná se o průměrně obtížné zadání, jehož cílem je reimplementovat a rozšířit existující řešení pro pokládání otázek v průběhu přednášek. Hlavním cílem bylo vytvořit jednoduché řešení, které je pro studenty jednoduché pro ovládání a navíc umožňuje do otázek jednoduše zadávat i zdrojové kódy (pouze pro čtení). Toto zadání bylo vytvořeno doc. Ing. Zdeňkem Vašíčkem, Ph.D. Tato práce má mimo jiné přispět ke zkvalitňování výuky na FIT VUT. Student zadání splnil a s výsledky jsem spokojen.
Práce s literaturou Student ve své práci aktivně pracoval s literaturou, zejména v oblasti technologií a jejich dokumentací.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student své řešení pravidelně konzultoval.
Aktivita při dokončování Vlastní text práce byl dokončován spíše s blížícím se termínem odevzdávání. Výsledné testování uživatelského rozhraní bylo i z důvodů nemoci vedoucího provedeno až na konci semestru. I tak student dokázal většinu připomínek ze strany studentů i přednášejícího zapracovat.
Publikační činnost, ocenění Není známa.
Navrhovaná známka
C
Body
78

Posudek oponenta

Bidlo, Michal

S ohledem na výše uvedené aspekty (zejména nižší rozsah technické zprávy, absence popisu klíčové komponenty a nízkou kvalitu zdrojových kódů implementace) navrhuji celkové hodnocení na spodní hranici stupně C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Cílem práce bylo vytvořit webovou aplikaci pro podporu interaktivity studentů při vzdělávacím procesu. Toto je možné provést různými způsoby, student se nakonec rozhodl implementovat hlavní funkci aplikace v podobě kvízů, které může vyučující během výuky poskytnout a studenti je aktivně řeší. Vzhledem k povaze kvízů a dnešní široké dostupnosti technologií usnadňujících tvorbu tvorbu webových aplikací považuji téma za méně náročné.
Rozsah splnění požadavků zadání Student měl dle zadání implementovat webovou aplikaci podporující interaktivitu ve výuce, "kde jedním ze stěžejních prvků je úsek programového kódu.". Jediná krátká zmínka o prvku s kódem je v sekci 4.4, ovšem není zřejmé, jakou důležitost zde tento prvek hraje. Navíc se jedná pouze o již hotovou knihovní komponentu, kterou student nějak do aplikace vložil. Její "stěžejní" role není patrná. Zbývající pojednání se celé točí okolo kvízů v podobě sad otázek, které pro studenty vytváří vyučující a studenti pak na otázky odpovídají z předem připravených odpovědí. Ačkoli součástí implementace komponenta s možností vkládání kódu je, očekával bych její širší popis v kontextu celého systému.
Rozsah technické zprávy Celá práce čítá cca 50 stran, přičemž většinu kapitoly 5 zabírají velké snímky různých obrazovek aplikace. Vzhledem k dosti zjednodušenému pojetí implementace tak považuji její rozsah na spodní hranici přijatelnosti s ohledem na požadavky bakalářských prací.
Prezentační úroveň technické zprávy 75 Text je na slušné úrovni, členění práce odpovídá požadavkům tématu. Úvodní kapitoly představují použité technologie, další části se věnují samotnému návrhu aplikace a její implementaci. Za nedostatek zde považuji absenci odkazů na obrázky z textu, někde zcela chybí popisek (např. u výpisu kódu na začátku strany 7, není jasné, k čemu se tento objekt vztahuje).
Formální úprava technické zprávy 70 Práce obsahuje pouze menší množství gramatických nedostatků nebo překlepů, na str. 10 a 14 např. také ne zcela korektně formátovaný seznam.
Práce s literaturou 70 Seznam literatury obsahuje celkem 16 položek populárně naučného i odborného rázu, z textu práce je na ně odkazováno, ale poněkud méně systematicky. Např. pouhá zmínka v sekci 2.3.6 o SSL obsahuje citaci, ale širší popis systému GPS v PWA (což přímo souvisí s řešeným tématem) nikoli.
Realizační výstup 65 V rámci této BP vznikla jednoduchá webová aplikace umožňující tvorbu kvízů, jejich řešení studenty a zobrazování výsledků. Aplikace je funkční a splňuje požadavky zadání, drobnou výhradu lze mít k použití již hotové komponenty pro vkládání kódu pouze s drobnými úpravami, v níž nelze kód spouštět, a absenci širšího popisu tohoto klíčového elementu v technické zprávě. Zdrojové kódy postrádají jakoukoli identifikace autora a jsou zcela bez komentářů. Není zřejmé, co je dílem studenta, co je automaticky vygenerovaný nebo převzatý kód, ani jak souvisí množství souborů v adresářích components, scripts a dalších s návrhem popisovaným v technické zprávě. Celkově tedy musím realizační výstup hodnotit lehce podprůměrně.
Využitelnost výsledků Aplikace se jeví jako použitelná pro vzdělávací aktivity v rozsahu požadovaném zadáním práce.
Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 156469