HOFMAN, D. Platforma pro podporu interaktivity ve výuce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student vytvořil kvalitní řešení, které splňuje všechny požadavky kladené v zadání. Práce byla otestována na menším vzorku studentů v průběhu přednášky a ukazuje se, že je funkční. Proto navrhuji souhrnné hodnocení stupněm C - dobře .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Jedná se o průměrně obtížné zadání, jehož cílem je reimplementovat a rozšířit existující řešení pro pokládání otázek v průběhu přednášek. Hlavním cílem bylo vytvořit jednoduché řešení, které je pro studenty jednoduché pro ovládání a navíc umožňuje do otázek jednoduše zadávat i zdrojové kódy (pouze pro čtení). Toto zadání bylo vytvořeno doc. Ing. Zdeňkem Vašíčkem, Ph.D. Tato práce má mimo jiné přispět ke zkvalitňování výuky na FIT VUT. Student zadání splnil a s výsledky jsem spokojen. | ||
Práce s literaturou | Student ve své práci aktivně pracoval s literaturou, zejména v oblasti technologií a jejich dokumentací. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student své řešení pravidelně konzultoval. | ||
Aktivita při dokončování | Vlastní text práce byl dokončován spíše s blížícím se termínem odevzdávání. Výsledné testování uživatelského rozhraní bylo i z důvodů nemoci vedoucího provedeno až na konci semestru. I tak student dokázal většinu připomínek ze strany studentů i přednášejícího zapracovat. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není známa. |
S ohledem na výše uvedené aspekty (zejména nižší rozsah technické zprávy, absence popisu klíčové komponenty a nízkou kvalitu zdrojových kódů implementace) navrhuji celkové hodnocení na spodní hranici stupně C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Cílem práce bylo vytvořit webovou aplikaci pro podporu interaktivity studentů při vzdělávacím procesu. Toto je možné provést různými způsoby, student se nakonec rozhodl implementovat hlavní funkci aplikace v podobě kvízů, které může vyučující během výuky poskytnout a studenti je aktivně řeší. Vzhledem k povaze kvízů a dnešní široké dostupnosti technologií usnadňujících tvorbu tvorbu webových aplikací považuji téma za méně náročné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Student měl dle zadání implementovat webovou aplikaci podporující interaktivitu ve výuce, "kde jedním ze stěžejních prvků je úsek programového kódu.". Jediná krátká zmínka o prvku s kódem je v sekci 4.4, ovšem není zřejmé, jakou důležitost zde tento prvek hraje. Navíc se jedná pouze o již hotovou knihovní komponentu, kterou student nějak do aplikace vložil. Její "stěžejní" role není patrná. Zbývající pojednání se celé točí okolo kvízů v podobě sad otázek, které pro studenty vytváří vyučující a studenti pak na otázky odpovídají z předem připravených odpovědí. Ačkoli součástí implementace komponenta s možností vkládání kódu je, očekával bych její širší popis v kontextu celého systému. | ||
Rozsah technické zprávy | Celá práce čítá cca 50 stran, přičemž většinu kapitoly 5 zabírají velké snímky různých obrazovek aplikace. Vzhledem k dosti zjednodušenému pojetí implementace tak považuji její rozsah na spodní hranici přijatelnosti s ohledem na požadavky bakalářských prací. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 75 | Text je na slušné úrovni, členění práce odpovídá požadavkům tématu. Úvodní kapitoly představují použité technologie, další části se věnují samotnému návrhu aplikace a její implementaci. Za nedostatek zde považuji absenci odkazů na obrázky z textu, někde zcela chybí popisek (např. u výpisu kódu na začátku strany 7, není jasné, k čemu se tento objekt vztahuje). | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Práce obsahuje pouze menší množství gramatických nedostatků nebo překlepů, na str. 10 a 14 např. také ne zcela korektně formátovaný seznam. | |
Práce s literaturou | 70 | Seznam literatury obsahuje celkem 16 položek populárně naučného i odborného rázu, z textu práce je na ně odkazováno, ale poněkud méně systematicky. Např. pouhá zmínka v sekci 2.3.6 o SSL obsahuje citaci, ale širší popis systému GPS v PWA (což přímo souvisí s řešeným tématem) nikoli. | |
Realizační výstup | 65 | V rámci této BP vznikla jednoduchá webová aplikace umožňující tvorbu kvízů, jejich řešení studenty a zobrazování výsledků. Aplikace je funkční a splňuje požadavky zadání, drobnou výhradu lze mít k použití již hotové komponenty pro vkládání kódu pouze s drobnými úpravami, v níž nelze kód spouštět, a absenci širšího popisu tohoto klíčového elementu v technické zprávě. Zdrojové kódy postrádají jakoukoli identifikace autora a jsou zcela bez komentářů. Není zřejmé, co je dílem studenta, co je automaticky vygenerovaný nebo převzatý kód, ani jak souvisí množství souborů v adresářích components, scripts a dalších s návrhem popisovaným v technické zprávě. Celkově tedy musím realizační výstup hodnotit lehce podprůměrně. | |
Využitelnost výsledků | Aplikace se jeví jako použitelná pro vzdělávací aktivity v rozsahu požadovaném zadáním práce. |
eVSKP id 156469