ROUSEK, A. Odpočet trestných bodů ve vztahu k bezpečnosti silničního provozu v České republice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. .
Původní práce byla z důvodu své nízké úrovně a obecnosti odmítnuta. Došlo ke změně vedoucího práce. Práce byla zejména ve své praktické části doplněna o výsledky dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů bezpečné jízdy. Teoretická část práce byla pouze upravena, obsahuje velké množství textu z jiných zdrojů, který není vždy odpovídajícím způsobem odlišen od vlastních myšlenek autora. Práce obsahuje zbytečně mnoho obrázků (například polygony či velké obrázky grafů). V teoretické části měla být věnována podstatně větší pozornost ostatním systémům v jiných zemích s bodovým systémem. Návrhy mohly být komplexní, nemusely se rozhodně týkat jen kurzů bezpečné jízdy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | C | ||
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | E | ||
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | ||
Odborná úroveň diplomové práce | D | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | D | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | D |
Práce je bezesporu velkým přínosem pro opatření v podpoře prevence bezpečné dopravy . Institut odečtu bodů „kurz školení bezpečné jízdy“ je jediným legislativně podporovaným kurzem ( ucelená teoretická a praktická část ) celoživotního vzdělávání řidičů v ČR. Tento dobrovolný institut od roku 2006 přinesl svůj podíl do opatření k prevenci bezpečné dopravy v oblasti preventivní i restriktivní . Tato práce se tímto tématem zabývá unikátně a je užitečná . Osobně bych se přikláněl k novele předmětných zákonů ,které upravují tento institut. Způsob provádění a metodika tohoto kurzu již dnes neodpovídá potřebám úrovně a schopnostem řidičů . Doporučil bych , aby závěry této práce byly podkladem pro návrh novel silničních zákonů ČR. Práce snese srovnání s pracemi v zahraniční na obdobné téma . Přikláněl bych se o zařazení tohoto tématu do PILOTNÍHO PROJEKTU CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŘIDIČŮ V EVROPĚ ( Výbor pro dopravu a cestovní ruch EP – Zpráva o bezpečnosti silničního provozu v letech 2011 – 2020)
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | Téma je velmi široké a první v ČR svého druhu . Práce by měla pokračovat dalším rozvojem a k jejím výstupům by mělo být přihlíženo při tvorbě novel zákonů. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | ||
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Práce je velkým přínosem pro institut odečtu bodů v ČR, doposud se tímto celospolečenským tématem od roku působnosti tohoto zákona ( zák. 374/2007 Sb a vyhláška 156/2008) nikdo nezabýval. Práce je přínosem pro Asociaci dopravních psychologů ČR. | |
Odborná jazyková úroveň | B | Úroveň odpovídá snaze vypracovat toto téma. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A |
eVSKP id 49535