LADICKÝ, M. Dynamická vertikalizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Janoušek, Oto

Student se v bakalářské práci věnuje návrhu a konstrukci snímače náklonu dynamického vertikalizátoru. Práce je technicky orientovaná a student v ní propojuje čtyři oblasti návrhu v komplexní funkční celek. První oblastí je návrh a konstrukce samotného snímače náklonu vertikalizátoru, druhou oblastí je využití elektromyografického snímače, třetí oblastí je návrh a realizace platformy pro bezdrátovou komunikaci snímače s počítačem a čtvrtou oblastí je vývoj obslužného softwaru a realizace grafické hry. Práce je nekonvenčně řazená, ale přehledná, protože student spojuje teoretická východiska s technickými řešeními a praktickými výsledky v každé ze čtyř oblastí, čímž se práce stává logicky členěnou. Práce je uvozena objasněním cílů a uzavřena validací funkčnosti studentem navrženého řešení. Student na řešení pracoval systematicky, velmi aktivně a hned od počátku měl jasnou představu o cíli práce i způsobech dosažení dílčích cílů. Díky tomu zvládl v rámci bakalářské práce vytvořit komplexní řešení, umožňující pacientovi náklonem vertikalizátoru ovládat počítačovou hru a současně během cvičení vizualizovat terapeutovi elektromyografickou aktivitu dolní končetiny pacienta. Výsledky práce jsou v práci zdokumentované, student v práci uvádí řadu vývojových diagramů, technických schémat a ukázek praktických výstupů práce. Zadání práce je zcela splněno. Práce s literaturou je vzhledem k tvůrčímu charakteru práce adekvátní. Dosažený realizační výstup je plně funkční. Prezentační úroveň technické zprávy ale snižuje její formální úprava, daná různorodým pojetím stylu nadpisů, občasný výskyt netechnického vyjadřování a častý výskyt upozornění “Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.”, prozrazující nepečlivost studenta při finálním zpracování práce. Souhrnně práci hodnotím stupněm B a 85 body.

Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Čmiel, Vratislav

Studentská práce začíná kapitolou s názvem Cíle s 12 řádky. Tato kapitola je zcela zbytečná, neboť zaměření práce mohlo být uplatněno v úvodu. Následující rešerše je v rozumném rozsahu, zahrnuje velký tematický záběr a rozsahem splňuje zadání. Nedostatkem je malé množství vhodné literatury užité v rešerši, z celkem 17 titulů se většina odkazuje na dokumentaci nebo informační stránky. Rešerše je tak velmi málo podložená vhodnou literaturou. Některé části jsou popsány příliš stručně a někdy povrchně, příkladem je kapitola 2. Obrázky jsou někdy malé, hůře čitelné, nebo např. ilustrační Obr 3 je dle mně nevhodně zvolený. Mezi jednotlivými kapitolami a samotným textem chybí dobrá návaznost. Po formální stránce je práce na slabé úrovni, nevhodné formátování se projevuje v nalepení jednotlivých kapitol, textu a obrázků na sebe, vše je nepříliš dobře strukturované. Příkladem jsou str. 31, 27. Na některých stránkách chybí propojení obrázků nebo citací a odkazů, takže se objevuje nápis “Chyba! Nenalezen zdroj odkazů”, a to např. na str. 28 a několika dalších. Student se v textu často vyjadřuje jazykově nekorektně nebo technicky neodborně či nepřesně. Příkladem je “Firma Sparkfun nabízí napojení štítu s vlastní baterií a LED rozhraním pro vizualizaci snímané svalové aktivity”. Na Obr 15 je prezentováno schéma zapojení. Student mluví o připojené baterii, nekonkretizuje však její typ, kapacitu, rozměry a další vlastnosti. Ačkoli bylo zařízení dle schématu zřejmě realizováno v uvedené formě, v práci chybí jeho ukázka vč. zapojení. Není tak jasné, zda byla baterie využita. Výstupy jsou prezentovány zejména fotodokumentací. Z ukázek, příloh a elektronické přílohy je patrné, že student vytvořil řadu kvalitních výstupů. Výstupy nejen naplňují potřeby splnění zadání, ale také potvrzují schopnosti studenta na bakalářské úrovni. Bohužel je ale vykonaná praktická část nevhodně prezentována. Popisy zařízení, realizace SW řešení a hry, včetně postupů měření jsou velice stručné, kouskované. Vysvětlení jsou často nejasná a s absencí informací není vždy snadné pochopit záměry studenta. I přes zmíněné nedostatky týkající se zejména zpracování práce a výstupů práce zadání považuji za splněné a práci hodnotím stupněm D.

Navrhovaná známka
D
Body
69

eVSKP id 134394