HRUBÝ, J. Programový modul přijímače dat formátu RS232 v obvodech FPGA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Prokeš, Aleš

Student pracoval samostatně s využitím literatury. Práce je poměrně přehledná a obsahuje minimum gramatických chyb a překlepů. Nedostatkem práce je skutečnost, že přijímač není schopen zpracovat posloupnost příchozích znaků, ale vždy pouze jeden, což ukazuje na určité nedostatky programu. Rovněž zadávání parametrů přenosu není v programu implementováno. Proto je nutno konstatovat, že zadání práce bylo splněno pouze z části.

Navrhovaná známka
D
Body
60

Posudek oponenta

Kolouch, Jaromír

Úkolem studenta bylo navrhnout přijímač signálu ve formátu RS-232 a správnost návrhu ověřit implementací do obvodu FPGA, přičemž podrobnosti formátu přijímaného signálu měly být nastavitelné vstupními parametry. Zadání je splněno jen částečně - navržené řešení nedovoluje žádné změny zvoleného formátu, a z textu zprávy nevyplývá, že by po implementaci do zkušebního přípravku přijímač skutečně fungoval. Naopak je zde uvedeno, že po přijetí jednoho symbolu není přijímač schopen přijmout další. Zpráva obsahuje stručný popis signálů rozhraní RS-232, přičemž se v dalším zpracování využívá jen signál RxD, a náčrt časového průběhu tohoto signálu. Blokové schéma přijímače je zpracováno bez uvažování možnosti změn formátu. Následuje popis přijímače v jazyku VHDL s vysvětlením jednotlivých bloků - zde by přehlednosti přispělo označení procesů názvem bloku, dále popis jednoduché testovací jednotky a výsledky simulace. Označení signálů zde neodpovídá blokovému schématu z obr. 9, což značně snižuje přehlednost popisu. Dále je uveden stručný popis implementace do zkušební desky, který je dost nepřehledný - chybí blokové schéma. Po formální stránce obsahuje text prohřešky proti správné terminologii a nesprávné formulace (např. s. 22 - při deklarování signálu count_Tb je signál vynulován?). Zpráva působí dojmem, že řešitel zpočátku podcenil obtížnost projektu a v závěru se obtížně vyrovnával s pochopením metodiky práce na projektu. Domnívám se však, že to, že aspoň částečně úkol vyřešil, opravňuje předpoklad, že po získání potřebných praktických zkušeností bude schopen řešit úkoly odpovídající bakalářskému stupni.

Navrhovaná známka
E
Body
54

Otázky

eVSKP id 15557