ŘEHÁK, D. Návrh komunikačního mixu ve vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Milichovský, František

1) Jaký vztah mezi přístupem společenské odpovědnosti RSE (s. 46) a CSR? 2) Je uváděné množství reklamních předmětů (s. 84) dostačující? Na základě jakého "klíče" budou předávány klientům?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený postup řešení diplomové práce odpovídá zadanému tématu.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup odpovídá zadanému tématu. V úrovni naplnění jednotlivých metod jsou určité rezervy, díky kterým by diplomová práce dosáhla vyšší úrovně.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomant zpracoval teoretickou část na kvalitní úrovni a na jejím základě následně provedl shrnutí analytické části.
Praktická využitelnost výsledků B Pro vybraný podnik představuje předložená diplomová práce kvalitní podklad pro stanovení vhodné komunikační strategie směrem k zákazníkům na B2B trhu.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Z hlediska formálních požadavků obsahuje diplomová práce drobné chyby, které v celkovém měřítku nesnižuje kvalitu celé práce.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Použité zdroje plně odpovídají zadanému tématu a jejich využití je na odpovídající úrovni pro tento typ závěrečné práce.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Rýc, David

A) Cíl práce a jeho naplněníCílem diplomantovy práce je návrh na zlepšení v komunikačním mixu společnosti Up Česká republika (dříve Le Cheque Dejeuner) se zaměřením na vybraný produkt (online motivační cafeterie Gallery Beta, dále jen „GB“), jehož potenciálním přínosem může být získání nových klientů a zlepšení konkurenčního postavení v oblasti poskytování elektronických motivačních programů. Cíl práce, takto formulovaný v jejím úvodu, se dá charakterizovat jako poměrně ambiciozní, přitom však vystihující konkrétní potřeby dané práce. Pan Řehák tento cíl jednoznačně naplnil. Diplomant se v úvodní, teoretické části práce dostatečně podrobně zaměřuje na rozbor teoretických přístupů a metod marketingových a komunikačních technik. Poměrně zdařile vystihuje samotnou podstatu komunikačního mixu, tedy vhodné kombinování různých marketingových nástrojů a technik, které v praxi každému podniku pomáhají určovat sdělení podporující prodej jeho produktů a služeb. Neopomíjí ani relativně nové a moderní nástroje komunikačního mixu jako jsou digitální a virální marketing. Ve druhé, analytické části práce věnuje diplomant pozornost samotnému prostředí sledovaného podniku a jeho produktovému portfoliu. Představuje jednotlivé produkty z kategorie zaměstnaneckých benefitů, jejich zaměření a užití. Jako drobné opomenutí bych viděl absenci prostoru pro představení sociálních poukázek Šek Servis, což je samostatná produktová kategorie mimo rámec zaměstnaneckých benefitů, nicméně i tento produkt je důležitou součástí firemní strategie: poskytovat služby pro sociálně orientované podnikání. Firemní strategie, vazby mezi mateřskou a dceřinou společností a další faktory jsou dále poměrně zdařile podrobeny analýze McKinseyho modelu 7s. Analýza vnějšího prostředí firmy spolu s tradičním modelem analýzy Porterových pěti konkurenčních sil a SWOT analýzou jsou součástí stěžejní části diplomantovy práce věnované samotnému marketingovému mixu produktu GB. Diplomant, vycházejíc pravděpodobně z rozhovorů s marketingovými pracovníky a interních dokumentů zkoumané firmy, velmi dobře analyzuje jednotlivé prvky marketingové podpory GB, které následně podrobí kritické analýze a doporučením pro další směřování komunikační podpory produktu v oblasti PPC kampaně, tvorby testovacích účtů a testů uživatelského hodnocení. Diplomantova snaha o vytvoření pozice specialisty pro PPC kampaň však pravděpodobně spolu s nedostatkem relevantních ekonomických ukazatelů (návratnost firemních investic do PPC kampaně) nezapadá do racionálního ekonomického rámce, jakkoliv je i tato jeho úvaha v části věnované „odvážným a kritickým“ návrhům na místě.B) Obsahové zpracování a přístup k řešení práce Předloženou práci považuji za velmi zdařilou, má jasnou strukturu a při jejím zpracování autor vycházel především ze solidních znalostí použité literatury, internetových zdrojů i samotných konzultací s odborníky z praxe. C) Formální náležitosti práce a úpravaCelková úprava a její zpracování odpovídají požadavkům kladeným na závěrečnou diplomovou práci stejně jako její jazyková úroveň a stylistická úprava.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 103407