JAŠEK, J. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Autor návrhu od začátku pracoval s konceptem vnitřního dvora/pavlačí/společenských prostorů. Od prvních zjednodušených schémat se postupně propracoval až k výslednému návrhu, který sice mohl snad o něco lépe a důsledněji vyjádřit původní nápad, ale rozhodně je promyšlený a Jiří Jašek v něm nalezl některé méně obvyklé odpovědi na otázky dané zadáním. Dle mého názoru je úkolem vedoucího práce zhodnotit především způsob, jakým autor projekt vytvořil a jak o něm byl schopen přemýšlet, a to je také předmětem mého hodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | B |
Projekt splňuje požadavky zadání. Hmotový koncept i forma objektu respektují typ zástavby v okolí. Výsledný návrh bohužel v lokalitě působí jako zbytečně objemný. Řešení dispozic nabízí širokou škálu společných prostor pro pobyt studentů, po provozní stránce najdeme drobné nejasnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | - ve zprávě hovoří o snaze začlenit se do okolí, ale nároží a parter působí monumentálně | |
Architektonické řešení | B | - koncept kolejí klasického typu, společné prostory +komunikace =plocha větší než vlastní bydlení - jednoduché hmoty, do fasád se propisují funkce z interiéru | |
Provozní řešení | D | -chybí popisky místností ve vlastním výkresu, těžko přiřadit jednotlivým místnostem funkce -není jasné fyzické oddělení baru a zbytku menzy pro noční provoz - chybí recepce u kolejí, odpady ? | |
Technicko konstrukční řešení | B | - fragment fasády nedává představu o otvíravosti výplní -zvolen řez fasádou kde chybí zásadní detaily se střešní zahradou | |
Formální úroveň | B | - dokumentace nese stopy nedostatku času na dopracování, chybějící popisky místností komplikují pochopení provozů |
eVSKP id 39709