MORES, M. Program pro automatické hraní her Solitaire a Miny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Cílem práce bylo vyzvořit program pro automatické hraní her Miny a Solitaire. Výsledná práce je sice funkční, ale řešení je celkem jednoduché a např. způsob hraní hry Solitaire je celkem zvláštní. Proto práci hodnotím jen stupněm D/62 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit program pro automatické hraní her Miny a Solitaire. Práce navazovala na práci se stejným tématem z loňského roku. Jedná se o téma spíše méně obtížné a s výsledkem příliš spokojen nejsem. | ||
Práce s literaturou | Student si literaturu aktivně obstarával sám. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl během řešení aktivní spíše střídavě. | ||
Aktivita při dokončování | Práce vznikala spíše až na poslední chvíli, hlavně část týkající se hry Solitaire. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Z důvodů uvedených výše, především však pro špatnou technickou zprávu, hodnotím posuzovanou bakalářskou práci pouze jako dostatečnou / E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Cílem práce byl návrh a realizace programu pro automatické hraní her Solitaire a Miny. Obtížnost zadání spočívala v tom, že program měl spustit již existující hry, ale pak měl detekovat jejich stavy na obrazovce a následně pomocí simulací pohybů myši tyto hry hrát. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání lze považovat za částečně splněné s výhradou k obsahu technické zprávy a k funkci programu Solitaire. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je na spodní hranici (40 stran, 45 normostran) a popisy jednotlivých částí jsou nevyvážené (podrobněji níže v hodnocení prezentační úrovně této zprávy). | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 45 | Prezentační úroveň technické zprávy je slabá, navíc popisy jednotlivých částí jsou nevyvážené. V kap. 2.1.2 a kap. 2.2.2 nejsou uvedena úplná pravidla her, algoritmus pro hledání min v kap. 2.2.3 není algoritmem, ale náznakem heuristik, které pak student zřejmě použil v jinak utajeném algoritmu. Kap. 3 pojednávající o stavovém prostoru je zbytečná (popis metody A* je navíc nepřesný) a stejně zbytečná pro vlastní práci je i kap. 4 "Predcházajúci výskum a podobné nástroje". Popis nástrojů pro detekci ovládacích prvků v kapitole 5 mohl být naopak obsáhlejší a především přesnější. Totéž platí pro kapitoly 6 a 7, které představují jádro práce (návrh a implementaci programu). V kap. 8 jsou testovány výsledky pouze z hlediska času (bez uvedení údajů o použitém počítači jsou naprosto zbytečné), zajímavější by určitě bylo testování z hlediska použitých algoritmů, resp. heuristik. V textu práce pak není uveden ani jeden algoritmus. | |
Formální úprava technické zprávy | 60 | Formální úprava práce je sice lepší než její prezentační úroveň, přesto je v textu řada chyb a nepřesností. Například hned v úvodu autor uvádí, že po kapitole 2 následuje kapitola 6, názvy karetních listů na Obr. 2.2 jsou chybné (listy/kříže), na Obr. 2.5 je místo 81 polí pouze 64 polí, na str. 14 je věta ".. sa budeme venovať predcházajúcím poznatkom, ktoré priniesli doležité poznatky ...", apod. | |
Práce s literaturou | 50 | V seznamu literatury je uvedeno 17 položek. Poslední položkou je studijní opora pro předmět IZU z roku 2008, přestože v době, kdy student předmět absolvoval měl k dispozici oporu z roku 2021 - z popisu kap. 3 je pak zřejmé, že se student do uvedené opory vůbec nepodíval. | |
Realizační výstup | 60 | Vytvořený program je plně funkční pro hru Hledání min. Hra Solitaire je spustitelná pouze na počítači studenta, na mých počítačích však pouze hru Solitaire spustí, ale pak do její činnosti pak nijak nezasahuje (tj. hru nehraje). | |
Využitelnost výsledků | Výsledky práce v praxi využitelné nebudou. |
eVSKP id 155350