POKORNÝ, P. Pohon pojezdu výsuvové hlavy pásového dopravníku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Škopán, Miroslav

Diplomant předkládá ve své práci původní řešení zadaného konstrukčního problému. Jejím cílem je návrh pohonu pojezdu výsuvové hlavy pásového dopravníku. Součástí práce je i zpracování projekčně konstrukční dokumentace vybraných uzlů poháněcí stanice, konkrétně uložení pohonu pojezdu výsuvové hlavy a výsuvová hlava včetně cévové dráhy. Dále je proveden statický výpočet ocelové konstrukce výsuvové hlavy. Celkově je práce členěna logicky a přehledně. V úvodní části je provedena kvalitní technická rešerše konstrukčních způsobů řešení teleskopických pásových dopravníků i řešení s výsuvovými hlavami. V další části je řešen návrh pohonu výsuvové hlavy včetně základních kinematických i pevnostních výpočtů.V závěrečné části je provedena pomocí MKP napěťová analýza ocelové konstrukce výsuvové hlavy. Součástí práce je i rozsáhlá výkresová dokumentace. Z hlediska obtížnosti práce se jedná o standardní konstrukční návrh, tak i vlastní koncepční řešení kinematiky cévové dráhy.. Práce je zpracována pečlivě, ale autor se v ní dopustil některých drobných nepřesností i formálních chyb. Konkrétně mám připomínky k: - občas drobné gramatické chyby či překlepy, - občas nepřesná technická terminologie (str. 4, 5 atd. - "hydraulický válec"), - v práci chybí odkaz na to, že výpočet pasivních odporů byl prováděn dle ČSN ISO 5048, uvedená norma není ani citována v přehledu literatury (správně seznam zdrojů), - celkově je v práci minimum odkazů na použité zdroje, - u obr. 5.9 až 5.12 a 5.14 a 15 je špatně čitelná stupnice hodnot, - v kap. 5.3 chybí podrobnější komentář k výsledkům. K výkresové dokumentaci nemám připomínky. Předložená práce je původní a splňuje požadavky zadání. Má i přes výše uvedené drobné nedostatky formálního charakteru celkově nadprůměrnou úroveň. Diplomant ve své práci prokázal velmi dobrou znalost studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné konstruktérské práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Bednář, Jiří

Diplomová práce je zpracována velmi přehledně a pečlivě. V úvodu nás seznamuje obecně s problematikou pásové dopravy a využitím výsuvových –teleskopických dopravníků. Následuje shrnutí zadání a cíle diplomové práce. Ve výpočtu pohonu výsuvu jsou zohledněny základní odpory a stanoven potřebný příkon. V práci je dále pevnostně posouzena cévová dráha s poháněcím kolem. Výpočet končí statickým posouzení OK výsuvové hlavy programem Scia Engineer 15. Konstrukce je vymodelována, zatížena a výstupem je přehledný výstup posudků jednotlivých prutů včetně grafického zobrazení napětí a deformace na konstrukci. Ve výkresové části jsou zobrazeny posuzované části výsuvové hlavy. Zpracování diplomové práce považuji za pěkné. Snad bych měl pouze připomínku, v praxi je dáván větší důraz na práci s normami, ale je pochopitelné, že škola dává důraz na pochopení obecné problematiky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 83165