KRŇÁVKOVÁ, Š. Studium sol-gel procesu agarózy pomocí klasické reologie a dynamického rozptylu světla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2015.
Studentka Šárka Krňávková se ve své bakalářské práci věnovala studiu sol-gel procesu lineárního polysacharidu – agarózy. Během zpracovávání bakalářské práce používala především klasickou reologii a metodu dynamického rozptylu světla. Hlavní význam této závěrečné práce tkví především v optimalizaci metodiky dynamického rozptylu světla ke studiu gelace biopolymerních materiálů a následné korelaci naměřených dat touto metodou s klasickými viskoelastickými oscilačními testy. Cíle definované vedoucím v zadání bakalářské práce byly splněny beze zbytku splněny. Z předložené práce je patrné, že odhodlání autorky práce pro studium procesu gelace zvolených materiálů bylo příkladné, o čemž svědčí množství provedených experimentů a získaných experimentální dat. Studentka v laboratoři pracovala svědomitě, hojně také využívala konzultací, obecně s prací studentky v laboratoři jsem byl spokojen. Mírné výhrady mám ke kvalitě zpracování experimentálních dat a jejich následné diskuzi. Vzhledem k tomu, že se jedná o první práci tohoto typu, kterou studentka zpracovávala, lze očekávat, že následující práce budou v tomto ohledu kvalitnější. I přesto práci hodnotím jako kvalitní a zdařilou. Závěrečnou práci studentky Šárky Krňávkové hodnotím stupněm „A – výborně“ a doporučuji ji k obhajobě při státní závěrečné zkoušce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
Bakalářská páce předložená studentkou Šárkou Krňávkovou se zabývá studiem vlastností gelů na bázi agarózy pomocí klasické reologie a poměrně netradičně a nově také dynamického rozptylu světla. Celková práce je přehledně rozdělena do jednotlivých podkapitol, které studují vliv několika parametrů (teplota, koncentrace, stárnutí) na reologické vlastnosti gelů. Teoretická část je zpracována důkladně se zaměřením na popis použitého materiálu a také na jednotlivé používané metody a působí po odborné stránce kvalitně. Experimentální část práce byla naplánována systematicky v rámci plnění cílů práce a vedla k zisku velkého objemu dat a mnoha užitečným závěrům a poznatkům. U rešeršní části bych ocenila více literárních zdrojů. Práce je psaná bez zjevných gramatických chyb, překlepů a typografických nepřesností. Vytknout práci se dají jen některé drobnosti, jako například: • Str. 11 - Název kapitoly 3.2 není pravděpodobně úplný • Str. 17 index zdánlivé viskozity ve vzorci není totožný s popiskem pod vzorcem • Str. 25 chybí jednotka u hodnoty 30 Tyto drobnosti však zásadním způsobem nekazí dojem z četby. Cíle definované v Zadání bakalářské práce byly splněny, výsledky jasně formulovány a proto doporučuji práci k obhajobě s hodnocením "Výborně (A)".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 77282