DAVID, J. Tvorba výukové úlohy pro porovnání binárního a Grayova kódování a objasnění procesů 3D skenování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Koutecký, Tomáš

Hodnocená bakalářská práce se zabývá problematikou 3D skenování a konkrétně základními kódovacími strategiemi, které se u 3D skenování se strukturovaným světlem používají. Rešerší část práce je zpracována na dobré úrovni, shrnuje poznatky k dílčím krokům, které se u 3D skenování vyskytují. Některé části rešerše, zejména ty vztahující se k jednotlivým krokům 3D skenování rozebíraných v rámci výukové úlohy, mohly být zpracovány podrobněji. Výuková úloha a podklad k této úloze jsou vytvořeny kvalitně, dobrým způsobem objasňují dílčí kroky procesu dekódování a předpokládám, že dají dobrý základ studentům pro realizaci samotné výukové úlohy. Je patrné, že student porozuměl dané problematice, aby ji mohl dále zprostředkovat skrze tuto úlohu. Celkově hodnotím práci jako zdařilou, její cíle byly splněny, a proto ji doporučuji k obhajobě

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hurník, Jakub

Rešeršně syntetická bakalářská práce se zabývá tvorbou výukové úlohy a materiálů, objasňující studentům proces 3D skenování. Student nejdříve musel proniknout do této náročněji uchopitelné problematiky a detailně nastudovat otevřené softwarové řešení 3D skeneru, který byl vyvinut speciálně pro výukové účely. V rámci práce vznikla rešeršní část, která uvádí čtenáře do problému, doprovázená dvěma přílohami - detailním popisem softwaru zmíněného 3D skeneru a zadáním výukové úlohy na generování Grayova kódu a skenování. Rešerše je zpracována do odpovídající hloubky a využívá poměrně velké množství zdrojů, což je adekvátní vzhledem k většímu rozsahu tématu. Vytknul bych pouze logiku seřazení informací a občasné nepřesnosti. V práci nicméně chybí jakákoli pasáž, která by se zabývala zhodnocením získaných informací, rozvahou nad návrhem výukové úlohy nebo úpravou softwaru 3D skeneru (dílčí cíl práce). Materiály pro studenty pak obsahují pouze strohý popis funkce softwaru skeneru, chybí důraz na hlubší porozumění problematiky – tu student získá až po detailním přečtení rešeršní části bakalářské práce. Přesto hodnotím práci celkově kladně – cíle práce byly splněny. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 109049