ZRNČÍK, M. Návrh a optimalizace modelu hydraulického odpružení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Práce se zabývá vytvořením modelu automobilového hydraulického podvozku a optimalizací jeho parametrů. Je rozdělena do pěti kapitol a obsahuje rešeršní a praktickou část. V rešeršní části je nutné vyzdvihnout vlastní přínos studenta. Samostatně a iniciativně si sjednal konzultace s odborníky z dané oblasti. Na jejich základě pak byly dokonce upraveny některé premisy specifikované v zadání práce. Rešerše přináší informace, které lze jen poměrně obtížně dohledat z běžných zdrojů, což z ní dělá dobrý odrazový můstek pro další práce z této oblasti. V praktické části student samostatně vytvořil složitý model podvozku a jeho simulaci. Rovněž samostatně a proaktivně se zhostil náročného úkolu získání vstupů pro simulaci podvozku. S těmito daty pak provedl optimalizaci zvolených parametrů. Kladně hodnotím studentovu samostatnost a přístup k řešení inženýrských problémů. Lehké výtky lze mít k částem zabývajících se optimalizací a testováním podvozku při různých scénářích, jelikož tyto části mohly být více propracované a otestováno více přístupů. Více práce mohlo být věnováno také grafické úpravě a stylistice textu. Tyto nedostatky jsou ovšem nepatrné. Všechny body zadání byly splněny. Autor v průběhu řešení práce nabyl a použil znalosti, které převyšují bakalářské vzdělání. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student se ve své práci zabývá Návrhem a optimalizací hydraulického odpružení pro ideální sportovní vozidlo. V rámci realizovatelnosti simulovaného modelu byly zavedeny pro simulované vozidlo zjednodušující modely, jenž jsou v práci popsány. Simulace jízdy vozidla byla provedena v programu OptimumLap a výsledné data z jízdy vozidla byly použity pro optimalizaci parametů v prostředí Matlab Simulink. Práci lze vytknou větší množství formálnch nedostatků, jako například číslování stránek až od úvodní kapitoly, nebo zdvojení jedné z citací. I přes zmíněné nedostatky práci hodnotím jako velmi dobrou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 157294