MOLČÁNY, P. Systém sledování trasy pro autonomní vozidlo [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Zadání bakalářské práce patřilo svým rozsahem a praktickou realizací mezi obtížnější. Během plnění zadání práce student nastudoval znalosti z oblasti mikroprocesorové techniky a zpracování obrazu. Student dále získal praktické zkušenosti při konstrukci autonomního vozidla pro soutěž Freescale Cup, implementaci detekčních algoritmů pro detekci trasy vozidla a doplnil vozidlo o vlastní senzory. Pracoval iniciativně, samostatně a své dosažené výsledky prezentoval na pravidelných konzultacích, výsledkem práce bylo autonomní vozidlo, které se zúčastnilo soutěže Freescale Cup 2013 v Paříži. Všechny body zadání byly splněny a výsledky jsou dostatečně prezentovány v textu práce. Na základě nastudovaných znalostí student navrhl možné uspořádání všech komponent na vozidle, realizoval firmware pro mikrokontroler ARM K40. Nad rámec zadání student realizoval ovládání vozidla pomocí rozhraní Bluetooth a jako doplňkovou funkci realizoval ovládací aplikaci pro smartphone s OS Android. V závěrečné kapitole jsou zhodnoceny všechny dosažené výsledky. Student věnoval řešení práce dostatek času, jednotlivé úkoly si vhodně rozvrhl a všechny úkoly realizoval v termínech, které si stanovil. Dosažené výsledky i formální zpracování práce jednoznačně svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Předložené práci navrhuji hodnocení: Výborně - A.
Pan Peter Molčány se ve své bakalářské práci zabýval řízením autonomního robota (vozítka určeného pro soutěž Freescale Cup 2013). Zadání práce zahrnovalo širokou oblast od snímání a vyhodnocování obrazu přes řízení podvozku a odometrii až po vytváření softwarového vybavení pro embedded systém i počítač PC s OS Windows. Zadání proto považuji za velmi náročné pro studenta bakalářského studia. Pan Molčány nejprve stručně popsal požadavky soutěže Freescale Cup, prvky tratě a jednotlivé části vozítka. Následuje popis řízení předních kol pomocí servomotoru, pohonu zadních kol a snímání rychlosti otáčení kol. Následně se autor zabývá snímáním dráhy pomocí dvou řádkových kamer včetně přisvětlování scény a bezdrátovou komunikací s využitím protokolu Bluetooth mezi vozítkem a nadřazeným počítačem. V rámci softwarové části pan Molčány vytvořil program pro počítač PC s OS Windows, ale i smartfon s OS Android, umožňující zobrazovat obraz snímaný kamerou a dálkové ovládání vozítka. Software pro smartfon byl vytvořen nad rámec zadání práce. Nakonec navrhnul a implementoval algoritmus pro detekci bílé čáry uprostřed dráhy a místa startu resp. cíle a software pro vlastní řízení vozítka implementovaný do mikrokontroléru K4 (založeném na procesoru ARM Cortex-M). Autor při řešení mnohých problémů použil spíše heuristický přístup než exaktní matematický návrh, ale to nepovažuji v bakalářské práci za chybu. K práci mám následující připomínky: - V některých místech bylo vhodnější popsat řešenou problematiku pomocí matematických vztahů a ne pouze slovním popisem (např. kapitola 3.5.3 Porovnanie LED nebo kapitola 4.2.2 Hranový detektor). - V kapitole 3.5.3 Porovnanie LED autor používá nevhodný termín „útlum“. Zde bylo vhodnější použít vyjádření např. „násobení hodnotami relativní spektrální charakteristiky“. Poměr mezi částí práce převzatou z literatury a vlastním dílem pana Molčányho považuji za vyvážený. Práce obsahuje minimální počet překlepů a po grafické stránce je na solidní úrovni. Na závěr konstatuji, že pan Molčány prokázal ve své práci nejen bakalářské, ale místy i inženýrské schopnosti. Vzhledem k velkému rozsahu provedených prací a náročnosti řešené problematiky i přes uvedené připomínky navrhuji hodnotit práci pana Petera Molčányho známkou výborně/A (90 bodů).
eVSKP id 66304