HORVÁTH, M. Transportní vlastnosti huminových hydrogelů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2021.
řešení bakalářské práce studenta Michal Horvátha bylo negativně ovlivněno uzavřením VŠ. Je všeobecně známo, že difúze je pomalý proces a její studium je tak časově náročné. Experimenty nelze přerušit a pak v nich pokračovat po znovuotevření škol. vždy se musí začít znovu od nuly. K tomu je potřeba vzít v úvahu obsazenost přístrojů. Experimentální část tak musela být v důsledku těchto neblahých okolností zkrácena, což se projevilo na výsledcích získaných opravdu za minutu 12. I tak se ale studentovi podařilo celkem slušně splnit zadání a je na co navázat do další práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | B | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | B | ||
Splnění požadavků zadání | B | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | B |
Student Michal Horváth zpracoval svou bakalářskou práci na téma Transportní vlastnosti huminových hydrogelů. Ve své práci studoval interakce mezi huminovými látkami (homogenně rozptýlenými v hydrogelové matrici – agaróze) s dvěma v roztoku záporně nabitými organickými barvivy – methylenová modř a rhodamin 6G. Práce je standardně členěna na teoretickou část, věnující se problematice zkoumaných látek, představující matrice, ve kterých byly transportní procesy realizovány a také představující samotné difúzní cely. Současný stav řešené problematiky se zakládá na 4 odborných publikacích, s výjimkou jedné jsou všechny publikace z autorského kolektivu FCH VUT. Zde bych očekával kvalitnější rešeršní část založenou na větším kvantu „cizích“ publikací. Kvalitu zpracování výsledků, interpretaci a jejich diskuzi považuji za „uspokojivou“. Bohužel v této části se student vždy omezí jen na konstatování toho, jak daná grafická závislost vypadá, ale již se dále nesnaží hledat příčinu, proč tomu tak je (např. porovnání experimentálních dat s již publikovanými – viz. reference 40). Je to škoda, vzhledem k tomu, že tento fakt zásadním způsobem snižuje kvalitu předložené bakalářské práce. Na druhou stranu je nutné poznamenat, že tento akademický rok byl hodně atypický, což se mohlo podepsat na kvalitě předložené bakalářské práce. Typografické a formální nedostatky (formátování, reference, kvalita obrázků, grafické závislosti, aj.) také snižují kvalitu předložené práce. Celkově lze práci studenta Michala Horvátha hodnotit stupněm „C – dobře“ a je možno ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální úroveň práce – celkový dojem | C | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Využití literatury a její citace | C | ||
Logické členění práce | B | ||
Splnění požadavků zadání | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | D | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | D | ||
Závěry práce a jejich formulace | C |
eVSKP id 131390