JEDINÝ, L. Využití multi-body simulačních nástrojů ve výuce předmětu Kinematika [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Student se ve své práci zabýval tvorbou simulačních příkladů do počítačové části výuky předmětu Kinematika. Jednotlivé příklady si zvolil student samostatně. Náplň přichystaných příkladů koresponduje s výukou, kdy je při zadané rychlosti vstupního členu cílem určit kinematické veličiny (většinou pouze rychlost) koncového členu. Na práci cením zejména její komplexnost – ke každému z mechanismů je připraven základní popis, kde autor zmiňuje například i zajímavosti z historie vývoje daného mechanismu, následuje detailní kinematický rozbor úlohy, popis modelu a samotná prezentace výsledku formou grafu. V jednom z příkladů student použil základ svého modelu i pro popis dynamiky daného mechanismu a následně pro tento mechanismus navrhl řízení třemi různými způsoby. Tímto dalece přesáhl zadání práce. Práce je logicky a přehledně členěna. Jediná výtka, kterou k práci mám, se týká pravopisu a množství překlepů, což je do značné míry dáno rozhodnutím autora psát v českém jazyce, ikdyž jeho mateřský jazyk je slovenština. Student pracoval samostatně s velkou dávkou nadšení a vlastní iniciativy. Dle mého názoru je práci bez problému možné využít k výukovým účelům. Studenta doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení „A“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předkládaná bakalářská práce se zabývá simulacemi kinematických mechanizmů, které je možno použit i jako podporu výuky předmětu Kinematika. Prezentované mechanizmy vychází z reálných strojů a zařízení, například Mechanizmus psacího stroje, Lopata nakladače, Odpružení horského kola atd. Kinematické schéma mechanizmu je vždy doplněno fotografií reálného objektu a krátkým popisem, ve kterém je shrnuta podstata mechanizmu, popřípadě zmíněná historická zajímavost. Simulace jsou provedeny s programu Adams a MATLAB s nástavbou Simulink. V kapitole, kde student popisuje simulaci hnacího mechanizmu parní lokomotivy je nad rámec zadáni zpracován i popis dynamiky a proveden návrh řízení třemi různými způsoby. Jazyková úroveň • Převážná část práce je psaná v trpném rodě, občas se však objevují pasáže, které jsou psány v činném rodě. • Občas se objevují pravopisné chyby a překlepy. Grafická úroveň. • U některých obrázků (např. Obr 5.2, Obr 5.3, Obr 7.2 a některé další) je popisek na následující stránce • Některé kinematické schémata jsou orientovány zrcadlově, vzhledem k fotografii reálného objektu, což může způsobit lehké zmatení čtenáře. Celkově je práce zdařilá a s hodnocením "A" ji doporučuji jí k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 68725