FRÁNEK, M. Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Autor v priebehu spracovania bakalárskej práce prejavil iniciatívu a veľký záujem o riešenú problematiku, s ktorou sa dôkladne zoznámil. V práci využíval široký metodický aparát. Kvalitu práce ďalej zvyšuje výskumná činnosť autora v teréne, informácie z prostredia analyzovaného podniku získané v priebehu odborných konzultácií a rozhovorov s vedúcimi zamestnancami a porovnávanie výsledkov finančnej analýzy podniku so 4 konkurenčnými podnikmi, resp. s priemernými hodnotami za vybranú vzorku podikov. V návrhovej časti práce autor budoval na informácie získané všestrannou analýzou a podľa môjho názoru rozpracoval ich dostatočne konkrétne a detailne k tomu, aby ich analyzovaný podnik mohol zvážiť a aplikovať v praxi. Bakalársku prácu celkovo hodnotím so známkou A - výborne, odporučujem k obhajobe. Otázka k obhajobe bakalárskej práce: Aké sú možné riziká realizácie návrhu v podkapitole 4.2.1 "Založení brněnské prodejny" a ako by mohol podnik reagovať na tie riziká?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Bakalářská práce splňuje zadání a vytyčené cíle. Student vysvětluje velmi detailně a strukturovaně analytické metody, které pak aplikuje pro analýzu společnosti. Student vykazuje dobré schopností práce s textem a z několika odborných zdrojů dává dohromady čtivý a jasně pochopitelný text, nicméně i tak si osvojil používání odborných termínů. V analytické části student velmi detailně popisuje finanční stav společnosti. Jako správné vyhodnocuji, že dává hodnotám kontext a páruje je s tím, co se o společnosti dozvěděl. Doporučení jsou velmi rozsáhle vypracovaná, především návrh založení prodejny. Dále jsou velmi srozumitelná a student vykazuje velkou snahu podpořit své návrhy opravdovými daty, nebo rozsáhlými aproximacemi. Dobře hodnotím i zaměřenost na realističnost a praktičnost doporučení. Kladně hodnotím analýzu SWOT, kde student systematicky vysvětluje, jak vymyslel své návrhy na základě vlastností firmy a jejího okolí. Jednotlivá doporučení se liší ve velikosti a náročnosti provedení, od zefektivnění postupů po velkou investici. Jako nejvíce praktická a originální vyhodnocuji poslední dvě řešení zaměřená na skladový systém a na marketingové kampaně. Nicméně student nevyužil příležitost u doporučení napsat i ceny tvorby příspěvků. Práce jako taková je dobře strukturovaná a i člověk, který tématu nerozumí, je schopný z přečtení nabýt všech potřebných znalostí a pochopit praktickou ukázku analýzy a návrhu řešení. Jak již bylo zmíněno, student pracuje s velkým množstvím zdrojů. Práce jako taková je silně protkaná zdroji a je tudíž možné dohledat autorova východiska. Bakalářská práce je dle mého úsudku nadstandardní délky, nicméně jsem toho názoru, že délka je opodstatněná a student v celé délce textu poskytuje nové informace. Bakalářskou práci hodnotím stupněm A a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 152319