BÁBEK, T. Diagnostika spolehlivosti technických zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Cílem bakalářské práce, která navazovala na semestrální projekty, byla tvorba spolehlivostních modelů. Student měl za úkol sestavit spolehlivostní model vybraného elektronické modulu a vyhodnotit spolehlivostní parametry. Student přistoupil k řešení bakalářské práce velmi zodpovědně. Pečlivě prostudoval doporučené literární zdroje a zpracoval teoretickou část práce. Komunikace se studentem probíhala formou ústních konzultací i elektronickou poštou. Student měl vždy připravené konkrétní a věcné dotazy. Dobře si rozvrhl řešení práce a pravidelně dodával informace o stavu řešení práce. Kladně hodnotím studentovu samostatnost, pracovní nasazení, systematický přístup k řešení úkolů stejně jako slušnost a bezproblémovou komunikaci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Zadání práce pana Bábka na téma "Diagnostika spolehlivosti technických zařízení" lze považovat za středně náročné. Úkolem studenta bylo zpracovat přehled spolehlivostních ukazatelů, popsat metodiku vytváření spolehlivostních modelů, porovnání výhod a nevýhod vybraných modelů a v poslední řadě sestavit spolehlivostní model vybraného spotřebiče. Kapitola 2 a 3 definuje základní pojmy a ukazatele z problematiky spolehlivosti. V kapitole 4 jsou definované pojmy uvedeny ve vztahu ke konkrétním elektronickým součástkám. Kapitola 5 a 6 pojednává o analýze spolehlivosti systémů, spolehlivostních modelech. Jádrem celé práce jsou kapitoly 7 a 8. V kapitole 7 jsou porovnány analýzy způsobů a důsledků poruch využitím FTA a FMEA. Tato kapitola by si zasloužila býti obsáhlejší. Kapitola 8 se zaměřuje na výpočet spolehlivosti výrobku, blokové schéma jeho spolehlivosti a na jeho analýzu pomocí stromu poruchových stavů. Cíle bakalářské práce byly splněny, práce je logicky sestavená a po teoretické stránce dobře zvládnutá. V práci se vyskytuje několik drobných chyb a překlepů. Práce prokazuje bakalářské schopnosti studenta a doporučuji ji k obhajobě před komisí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 19/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 49/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 21484