ČINTALOVÁ, Z. Škola, základ života (Vol. 2025) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Nový, Vítězslav

Z pohledu vedoucího bakalářské práce mohu konstatovat, že Zuzana přistupovala ke zpracování své práce samostatně, svědomitě a zároveň velmi aktivně. Její práce se vyznačovala odvahou a schopností přistoupit k radikálnímu kroku v urbanistickém řešení, včetně objemu práce, který následně přinesl a také neustálým kontinuálním vývojem, který vedl k promyšlenému a dle mého názoru velmi zdařilému a kultivovanému výslednému návrhu. Bakalářský projekt celkově považuji za přesvědčivě zvládnutý jak v rovině koncepčního i architektonického řešení tak rovněž i ve výsledné grafické prezentaci práce. Autorka prokázala schopnost koncepčního myšlení, tvorby záměru a strategie vedoucí ke konkrétnímu architektonickému dílu. Prokázala tak schopnost obstát v následné architektonické praxi. Její práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A Studentka pracovala samostatně s dobrým časovým rozvrhem.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Žalmanová, Petra

Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě .Svým rozsahem, obsahem a adjustací odpovídá nárokům na zpracování bakalářské práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A Autorka logicky zasazuje nově navrhovanou strukturu základní školy do širších urbanistických vztahů a souvislostí území. Kreativním konceptem se jí podařilo vytvořit vizi Tomkova náměstí, které by získalo zpět svůj ztracený charakter a kvalitu, novou dominantou základní školy. Příznivě působí uzavření ulice a současně vytvoření předprostoru před vstupem do školy na nároží .V situačním výkrese pro lepší srozumitelnost je vhodné graficky vyznačit šipkami vstupy do objektů a také příp. vyznačit zastávky MHD, nebo možnosti parkování.
Provozní řešení B Studentka se rozhodla řešit návrh školy zcela nově , zbouráním stávající ZŠ.Přináší velmi zajímavý koncept zástavby, zejména s dominantní budovou školy na kruhovém půdoryse. Řešení provozně - dispoziční je v zásadě logické a promyšlené. Připomínky bych měla k velikosti zázemí u tělocvičny, zda je velikost šaten dostatečně velká a nechybí zde sprchy? V 5.np je pod 5.07 označení kuchyńka, ale je tomu tak? Vstup do areálu školy kolem vrátnice a školní družiny je správný , ale není až moc úzký pro vstup všech žáků zejména ráno?
Technicko konstrukční řešení A Konstrukční řešení a vybrané technické detaily jsou propracované v potřebné podrobnosti, odpovídající bakalářské práci. Materiálové řešení působí příznivě.
Architektonické řešení A Architektonický koncept nového areálu školy je velmi výrazný , autorka vstoupila do okolní roztříštěné zástavby poměrně sebevědomě. Už tím, že se rozhodla starou školu odstranit a navrhnout kapacitně mnohem větší školu s moderním pojetím výuky. Kompozice tří objektů přináší důstojné větší měřítko do prostoru náměstí , i potřebnou dominantu .Výrazný prvek tvoří kolonáda sloupů přes dvě podlaží u vstupního objektu z ulice, jež vytváří i určitý efekt opevnění a ochrany před hlukem z dopravně exponovaného prostoru Tomkova náměstí. Akcentem je návrh budovy školy ve vnitřním dvoře na kruhovém půdoryse s atriem. Architektonicky působí objekt velmi zdařile jak z exteriéru ,tak interiéru a vytváří přehledné i kreativní prostory pro vzdělávání žáků.
Formální úroveň A Práce je zpracována velmi kvalitně na vysoké grafické úrovni. Vizualizace bohatě dokládají jak mají jednotlivé prostory působit a fungovat.
Navrhovaná známka
A
Body
95

Otázky

eVSKP id 167656