ZEMČÍK, T. Optimalizace uložení vyvažovacích hřídelů motoru Zetor 4V UŘ III [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Posudky

Posudek vedoucího

Rauscher, Jaroslav

Diplomant splnil všechny požadavky uvedené v zadání diplomové práce. Doporučuji předloženou diplomovou práci k obhajobě před státní zkušební komisí.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Franz, Rudolf

Diplomová práce pana Tomáše Zemčíka na téma "OPTIMALIZACE ULOŽENÍ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ MOTORU ZETOR 4V UŘ III" má rozsah celkem 111 stran textu s tabulkami a grafy, které jsou rozčleněny do 16. kapitol. V příloze jsou 2 výkresy-konstrukční výkres vyvažovacího hřídele a výkres úpravy klikové skříně. V úvodních kapitolách se diplomant zabývá rozborem vyvážení zadaného motoru a porovnává vlastnosti valivého a kluzného uložení vyvažovacích hřídelů. V kapitole 6. je podrobně rozebrána problematika kluzných ložisek a v následné kapitole jsou rozebrány materiály kluzných ložisek. V kapitole 8. je proveden vlastní výpočet reakcí jednotlivých ložisek vyvažovacího hřídele a to pomocí třímomentové (Clapeyronovy) věty, Castiglianovy věty a pomocí MKP programu ANSYS. Kapitola 9. je věnována výpočtu kluzného ložiska a kontrolním výpočtům kluzného ložiska. Podstatnou částí diplomové práce je vlastní konstrukční řešení ložisek v klikové skříni a přívod oleje k nim. Navržené řešení lze z funkčního i technologického hlediska považovat za správné. Konstrukce navržená diplomantem sice obsahuje určitá technologická úskalí (vývrt středem vyvažovacího hřídele na rozvod oleje, lisování prostředního ložiska), ale v předem dané stavbě motoru se jeví jako jedna z mála prakticky použitelných variant, je zajištěna snadná montovatelnost hřídelů i kvalitní dodávka oleje k ložiskům. Předloženou diplomovou práci lze v souhrnu hodnotit jako dobře zpracovanou s podrobným rozborem problematiky, vyhovující potřebám technické praxe. Kromě menších formálních nedostatků a překlepů mám k předložené diplomové práci tyto připomínky:

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 9617