PŘIKRYL, M. Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Student pracoval velmi svědomitě a samostatně. Pravidelně se účastnil konzultací, náměty využil v bakalářské práci. Zpracovaná problematika je velmi aktuální, ale také velmi náročná, neboť vyžaduje mezioborové znalosti. Práce je zpracována na odpovídající úrovni, přesahující znalosti učiva 3. ročníku bakalářského studia. Přehledně jsou zpracovány všechny kapitoly. Jak ty, ve kterých jsou uvedeny literární rešerše, tak návrh matematického modelu a jeho řešení v prostředí Matlab – Simuling. Zajímavý je těž návrh hydrodynamického, tzv. squeeze filmového tlumiče, založeného na principu magnetoreologické kapaliny. Student svou bakalářskou prací prokázal schopnost samostatně pracovat a využívat odbornou literaturu. Práce je jak po formální, tak odborné stránce vypracována vyváženě s velkou pečlivostí. Doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student se věnoval problematice využití magnetických kapalin v technologii tlumení vibrací vozidla za jízdy. Nejprve popsal funkci a konstrukci klasického pasivního tlumiče. Vysvětlil požadavky kladené na jeho vlastnosti a sestavil numerický model tlumiče, který otestoval na modelovém příkladu. Další část práce je věnována popisu magnetických kapalin a vysvětlení jejich výhod oproti klasickým olejům. Na závěr student nastínil konstrukci tlumiče s magnetickou kapalinou pro kolejová vozidla. Zadání práce bylo zcela splněno, nicméně student se nevyvaroval chyb a nepřesností zejména v použité symbolice a některých rovnicích. To se odrazilo na horším hodnocení jinak velmi pěkné práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 72401