SKOUPÝ, M. Výhledy elektromobility individuální přepravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Téma bakalářského projektu je velmi aktuální. Problémem se ukázala jeho návaznost na velké množství souvisejících disciplin. Přesto se student úspěšně zhostil redukování obsáhlé problematiky do konzistentního textu. Na práci pracoval s proměnlivým nasazením, které však uměl vystupňovat v rozhodujícím okamžiku. Domnívám se, že předložená práce poskytuje ucelený pohled na současný stav individuální elektromobility v současnosti a blízké budoucnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce poměrně rozsáhle zpracovává současný stav produkce CO2 a emisních norem pro spalovací motory, popisuje i účinnosti různých řešení vozů ze spalovacími motory a elektromobily. Práci ale chybí důkladnější analýzy. Diskuze příliš nenavazuje na současný stav poznání a prakticky nediskutuje výhodnost využití jednotlivých technických řešení a výhledy do budoucna. V přehledu současného stavu poznání je čtenář je zahlcen údaji, ale jen těžko se z údajů vyvozují důsledky, či výhodnost konkrétního technického řešení. Zavádějící je, že část limitů, norem a cen je uváděno pro USA a část pro EU, kde se značně liší energetický mix a vozový park se všemi důsledky. Energetický mix z roku 2019 je značně rozdílný od současného stavu. Práce neodpovídá, za jakých podmínek jsou elektromobily z hlediska produkce CO2 výhodnější než vozy se spalovacími motory. Některé (pro laika překvapivé) skutečnosti (např. výrazně vyšší účinnosti sériových plug-in hybridů oproti paralelním) nejsou vysvětleny po technické stránce. Kladně lze hodnotit rozsáhlou práci s literaturou, kde dané téma bylo zpracováno na základě úctyhodného množství literatury. Z formálního hlediska bylo v některých částech složitější pochopit myšlenku autoru, k čemuž nepřispívá poměrně značné používání zkratek, někdy bez předchozího vysvětlení (graf 2-1 atd.).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 139728