VAŠKOVÁ, H. Využití CRM pro posílení konkurenční pozice vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Hlavním cílem práce byla analýza stávající úrovně řízení vztahů se zákazníky ve vybrané společnosti a návrh opatření vedoucích k jejímu zlepšení. Cíl práce považuji za splněný. Oceňuji detailně zpracovanou analýzu aktuálního stavu řízení vztahů se zákazníky ve zvoleném podniku a to jednak z procesního hlediska a jednak z hlediska využívaných funkcionalit informačního systému pro podporu CRM. Autorka analýzu přehledně shrnuje v závěrečné tabulce, ze které plynou jednotlivé identifikované slabé stránky. Připravené návrhy pak systematicky navazují na závěry z analýz a ukazují možná doporučení pro úpravu využívaného informačního systému tak, aby lépe korespondoval s reálnými procesy CRM a respektoval aktuální potřeby podniku v této oblasti. Návrhy jsou následně správně vyhodnoceny z hlediska ekonomické náročnosti a odhadu přínosů pro firmu. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Jaká jsou nejvýznamnější rizika ovlivňující realizaci Vašich návrhů? Jak tato rizika eliminovat?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Autorka si ve své práci dala za cíl analyzovat stávající úroveň řízení vztahů se zákazníky ve vybrané společnosti a dále navrhnout opatření, která povedou k jejímu zlepšení. V teoretické části se zabývá vztahovým marketingem, různými typy strategií a v neposlední řadě i samotným CRM. V praktické části se věnuje analýze současného stavu řízení vztahů se zákazníky v dané firmě a to velmi pečlivě a detailně. V oblasti návrhů vlastních řešení pak předkládá více možností zlepšení interního systému CRM s různou měrou časové i finanční náročnosti. V předložené diplomové práci bylo zvoleno velmi aktuální téma, kterému je a musí být věnována značná pozornost. Kladně hodnotím práci s literaturou a zpracování teoretické části, vhodnou strukturu práce i stylistickou úroveň. Co velmi oceňuji, je podrobná analýza a z ní vycházející návrhy řešení vč. ekonomického rozboru. Diskutabilním návrhem vnímám pouze návrh cloudové verze, všechny ostatní návrhy vnímám jako velmi podnětné, tyto návrhy jsou a jistě budou pro firmu a její CRM přínosem. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 118978