SOUKALOVÁ, P. Sportovní vybavenost v kontextu místa [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Nová struktura území je jasně definována. Vztahy k základním prvkům - řece, silnici, topografii vedou ke specifickému konceptu. Na každý prvek je nová odpověď - rameno řeky, hustá výsadba stromů, síť komunikací. Vývoj území se odehrává zevnitř z bodů definovaných zastavěním – zázemím činností a jejich prodloužení do volných prostorů. Tento princip se prolévá do organizace ploch – luk, prérie, trávníků a vysázených stromů. Je škoda, že neexistuje další spojení přes Svratku s Jundrovem a jasné vstupy do území v jeho „začátku a konci“, území se nesmí stát introvertním. Akademie Objekt Akademie zůstává v měřítku a ve volné geometrii navržené struktury území. Organizace a rozmístění programů je logická. Stavění lineárních objektů je členěné, bohatost prostorů a jejich vztahů se prolíná do vyjádření fasád. Projekt Akademie je dokončeným řešením v měřítku prostorových vztahů, funkcí, charakterů prostorů uvnitř-venku, struktury komunikací a vstupů. Otevřené vybavení Vybavení se stává koncepčním prvkem projektu. Odpovídá tomu jeho typologie, hra prostorů a pevných bodů pod jedním zastřešením. Výběr materiálů a konstrukčního řešení musí zůstat dostatečně odolné (posuvné plechové stěny). Otázky a náměty k obhajobě: - vývoj území - charaktery přírodních prostorů
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Uměřený vývoj projektu odráží organizovanou práci, kdy každá fáze jejího vývoje přináší přesnější odpovědi. Ty se ale nenacházejí bez důslednosti a potenciálu vyváženosti mezi úvahou a její aplikací. |
Kvalitní práce, dobře prezentovaná. Autorka řeší území náročnou parkovou úpravou s řadou atraktivních prvků. Nový vodní kanál, cesty, které jej překračují, pestrá paleta osazení, vytvářejí umělý městský park, který ovšem vyžaduje značnou péči a údržbu. Je otázka zda toto řešení odpovídá tomuto místu, které by spíše vyžadovalo jednodušší krajinářské řešení. Sportovní škola je situována do horního cípu území ke stávající cestě procházející napříč řešenou plochou. Tato situace je racionální pro eventuální rozšíření akademie, v tomto prostoru již ovšem není místo. Objekt příslušenství má dobré měřítko, jednotlivé funkce jsou řešeny účelně. Architektonický výraz je efektní a kultivovaný. Technické výkresy jsou schematické (bez kót). Grafická úroveň práce je velmi dobrá. Celkově návrh má velmi dobrou úroveň, předložené řešení má svůj charakter, ukazuje jednu z možností, bezpochyby nejnáročnější.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | ||
Architektonické řešení | A | ||
Provozní řešení | A | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | A |
eVSKP id 38695