ZEDNÍK, J. Laboratorní úlohy pro mikrokontroléry MC9S08LH [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Úkolem pana Josefa Zedníka bylo navrhnout zadání, implementovat, odladit a vytvořit návody pro alespoň 5 laboratorních pro mikrokontroléry řady MC9S08LH a vývojovou desku TWR-S08LH64 do předmětu Mikroprocesory. Bakalářská práce navazovala na předchozí semestrální práci. Pan Zedník disponoval průměrnými znalostmi z oblasti mikroprocesorové techniky, během práce na semestrálním projektu měl jisté problémy se v dané problematice zorientovat. Postupem času se jeho orientace v problematice tvorby software pro mikrokontroléry zlepšovala. Pan Zedník přistupoval k řešení zadaného úkolu aktivně a zodpovědně. Pravidelně chodil konzultovat postup prací s vedoucím práce. Jisté problémy mu činilo psaní textu bakalářské práce, zejména dodržení logického sledu a používání vhodných technických termínů. Zadání práce považuji za splněné ve všech bodech. Není mi známo, že by se na práci podíleli další osoby. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem navrhuji hodnotit práci pana Josefa Zedníka známkou dobře (C/70 bodů).
Zadání této bakalářské práce patřilo mezi středně náročné. Student prokázal znalosti z oblasti návrhu a implementace úloh využívající mikroprocesorové systémy. Získané znalosti aplikoval při návrhu a praktické realizaci výukových úloh do předmětu mikroprocesorová technika. Zadání práce bylo splněno s výhradami a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení zadání svědčí o orientaci studenta v oboru a zvolené řešení lze označit s připomínkami za správné. Student při řešení bakalářské práce využívá nastudované znalosti, uvedené v nečíslovaných kapitolách Mikrokontroler MC9S08LH64 a kap. Vývojová deska TWR-S08LH64. Tyto kapitoly mají ale celkový rozsah pouze 3 strany, což rozhodně nelze označit za dostačující. Další kapitoly jsou již číslovány (1-6) a popisují jednotlivé studentem navržené úlohy. Některé z úloh například úloha 3 Práce s LCD displejem nebo úloha 6 věnovaná práci s akcelerometrem, jsou ovšem zpracovány povrchně a studenti mající za úkol zpracovat tyto úlohy ve výuce dle dokumentace uvedené v této bakalářské práci by pravděpodobně úlohy nebyli schopni samostatně dokončit. Autor práce u některých úloh uvádí pouze nutná nastavení a konfigurace periferií zvoleného mikrokontroleru a to bez hlubšího vysvětlení či diskuse, ze které by bylo patrno, proč je toto nastavení správné. Přínos práce tedy vidím pouze v návrhu vhodných úloh do výuky kurzu, nikoliv však jejich realizaci a následném detailním zpracování dokumentace. Formální zpracování práce je na průměrné úrovni, text je vhodně rozčleněn do dostatečného množství samostatných kapitol, tyto kapitoly ale často nemají dostatečný rozsah. V textu práce je tolerovatelné množství překlepů. Na mnoha místech se ale objevují hovorové výrazy: "odečíst rozumné hodnoty", a technické nepřesnosti: "centrální pulzní šířková modulace". Přiložené CD obsahuje demonstrační řešení všech navržených úloh, ovšem nikoliv již texty zadání ani jejich texty teoretického rozboru, které jsou tak uvedený pouze v textu bakalářské práce. Úroveň celé práce a její rozsah zpracování mne vede k přesvědčení, že si student časové rozložení práce nevhodně rozdělil a pravděpodobně se v závěru dostal do časové tísně, o čem svědčí i úroveň zpracování závěrečného zhodnocení. Přes uvedené výtky mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta a práci doporučuji k obhajobě. Studentovi navrhuji hodnocení bakalářské práce stupněm: uspokojivě – D.
eVSKP id 73432