PROROKOVÁ, J. Inovace lyžařského výcviku pro mateřskou školu Horní Bečva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Předložená práce splnila požadavky bakalářské úrovně a lze ji doporučit k obhajobě. Za limit práce lze považovat absenci hodnocení úspěšnost a přínos návrhu řešení, protože navrhovaná fáze inovace teprve proběhne. Některé návrhy (školení instruktorů o pravidlech poskytování první pomoci nebo o způsobech seznámení dětí s lyžařským vybavením) tak proto mohou vyznít banálně, přestože pravděpodobně budou mít při realizaci inovace význam zejména pro nově přijímané instruktory.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Cílem předkládané bakalářské práce bylo připravit další fázi inovace lyžařského pěti denního kurzu pro mateřskou školu za účelem zvýšení atraktivity kurzu a zvýšení zisku. Autorka v práci uvádí jednotlivé kroky inovace, které již proběhly a na které další fáze navazuje. Vzhledem ke zkušenostem, které má v oblasti organizace a realizace lyžařských kurzů pro předškolní děti, se jí v bakalářské práci podařilo smysluplně představit další fázi inovace, a stanovený cíl tak splnit. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Při hledání nejvhodnější podoby inovace, autorka vychází z vývojové psychologie dítěte a biologických předpokladů psychomotorické úrovně dětí předškolního věku. Tato východiska jsou pro účinnou skladbu kurzu nezbytná. Dále vychází z principů metodiky lyžování a zdůrazňuje specifika výuky lyžařské techniky u předškolních dětí. V textu jsou uvedeny konkrétní výukové postupy, které podrobností popisu možná přesahují rámec práce. Ekonomické náležitosti související s inovací kurzu jsou v práci komentovány z pohledu analytických metod (SWOT analýza) a z pohledu principů řízení organizací, což jsou stěžejní metody pro ekonomickou část této práce. Některé pasáže textu týkající se například nákladů (kapitola 1.1.1) nebyly nijak zohledněny pro ekonomickou rozvahu inovace, takže v textu působí nadbytečně. Vlastní návrh řešení zahrnuje kalkulace finančních prostředků potřebných pro realizaci inovace. Veškeré kalkulační postupy vychází podle autorky z předchozích zkušeností a z výsledků dotazníkového šetření, které provedla pro účely splnění cíle práce, a které poskytlo informace o postojích platících rodičů k poměru ceny a kvality kurzu. Za limit tohoto dotazníkového šetření může být považován způsob hodnocení odpovědí, který byl postaven na principu Likertovy škály o sudém počtu možností výběru, což neumožňovalo zvolit neutrální odpověď, a tím mohlo dojít ke zkreslení některých výpovědí respondentů. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | V kapitole 2 (Analýza problému a současné situace) se autorka zaměřuje na situaci v oblasti poskytování lyžařských kurzů pro předškolní děti pouze v oblasti Horní Bečvy, a chybí tak širší přehled o aktuálních trendech v této oblasti, tj. např. situace v ČR obecně. Informace získané dotazníkovým šetřením byly zpracovány jednoduchou deskriptivní statistikou vzhledem k nízkému počtu dotazových subjektů. Autorka interpretuje a zároveň diskutuje inter-individuální rozdíly v odpovědích na jednotlivé otázky, respektive oblastí dotazníku (cena kurzu, kvalita výuky apod.). Vzhledem k nízkému počtu respondentů nelze považovat výsledky dotazníkového šetření za statisticky významné, ale lze je využít jako orientační charakteristiku cílové skupiny, tj. rodičů dětí předškolního věku. SWOT analýza poskytla především přehled o příležitostech, které navrhovaná inovace nabízí, ale také o rizicích, které bude pravděpodobně těžké překonat, jako je například cenová dostupnost. Tyto výsledky se zcela jistě daly předpokládat, nicméně metoda SWOT analýzy byla použita v souladu s pravidly přípravy inovace. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Výsledek práce – návrh další fáze inovace – je připraven tak, že jej bude možné využít v následující lyžařské sezóně. Úspěšnost návrhu bude samozřejmě možné posoudit až po skončení sezóny. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Předložená práce je po stránce formální i jazykové na velmi dobré úrovni. Autorka zvolila přehledný systém uspořádání kapitol i citací. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autorka se při hledání informací zaměřila pouze na české informační zdroje, což lze považovat za určitý limit práce, protože například psychomotorický rozvoj dětí je předmětem i zahraničních odborných periodik a informace o nových trendech ve výuce lze hledat i v zahraničních databázích. Citované zdroje v seznamu literatury na konci práce jsou z neznámého důvodu číslovány, přestože to použitá norma nevyžaduje, a číslování tak působí nadbytečně. V textu jsou navíc citace uvedeny vždy pod jiným číslem podle pořadí, což může být pro čtenáře matoucí. |
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 63448