TERSCHOVÁ, D. Návrh marketingové kampaně pro vybranou neziskovou společnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Diplomová práce předkládá návrhy marketingové kampaně pro organizaci Nepanikar z. s. K analytické i návrhové části mám určité výtky, viz výše. Návrhová část obsahuje tři praktické návrhy, které by mohly být využitelné v organizaci. Cíl práce byl přesto naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: První návrh je orientován na spolupráci s influencery. Nepanikař se influencery zatím nespolupracovalo? Jak jiné společnosti, co jste v analýze konkurence, popisovala, se k této spolupráci staví/využívají ji? Jaké konkrétní influencery byste Nepanikař doporučila a proč?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Stanovený cíl práce byl naplněn s určitými výtkami, viz níže. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Autorka zvolila vzhledem k tématu práce adekvátní metody v anal. části práce. Nicméně analýza konkurence mohla být detailněji zpracována, a to hlavně v oblasti market. komunikace. V práci bylo také využito dotaznikoveho setreni s žáky ZŠ, kde je množství tabulek/grafů, které mohly být lépe popsány a ani všechny nemusely být zde uvedeny. Pro větší přehlednost mohly být i sloučeny nebo dány do příloh. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Diplomantka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, což je patrné hlavně při propojení analytické a návrhové části práce. Nicméně některé poznatky z anal. části mohly být lépe v návrhové části zrealizovány. | |
Praktická využitelnost výsledků | D | V práci jsou navrženy tři návrhy na zvýšení propagace, které ale nejsou společně propojeny do kampaně, jak je uvedeno v cíli práce. Místo uceleného komplexu návrhu kampaně jsou připraveny tři odlišné návrhy (jakoby částečně tři odlišné market. kampaně), které nemají společný konkrétní časový plán a další náležitosti. Vyčíslení nákladů je jen u některých částí návrhů. Chybí i detailnější vymezení návrhů (např. jaké influencery navrhujete), včetně popisu možných rizik realizace návrhů a očekávaných přínosů. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. U některých popisů tabulek/obrázků je odlišná jejich forma zápisu, což nepůsobí dobře. Také zpracování grafů ve výzkumu není vždy nejlépe pojaté (viz výše bod 2). | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány (není potřeba jejich seznam číslovat a není potřeba tak velkých mezer mezi jednotlivými zdroji). V návrhové části u některých položek nákladů chybí citace na použitý zdroj infomací. Práce byla ověřena systémem Theses.cz. Shoda je v rozsahu 15 %. |
Diplomová práce se zaměřuje oblast marketingu neziskových organizací. Stanoveným hlavním cílem je vytvoření návrhu marketingové kampaně pro neziskovou společnost Nepanikař z.s., která má „sloužit jako nástroj ke zvýšení propagace i distribuce nejen workshopů, které nezisková společnost pořádá.“ Autorka nejdříve vymezila klíčové oblasti, kterých se cíl týká, tedy marketingu, kontextu neziskových organizací a tématu duševního zdraví. Následně analyzovala současný stav. Oceňuji využití více analytických nástrojů dle různých perspektiv včetně realizace vlastního průzkumu u cílové skupiny. Autorka výsledky názorně zpracovala do tabulky (č. 21) a dokázala relativně dobře interpretovat informace a vyvodit si závěry. V rámci důkladnějšího zpracování bych ocenila odůvodnění výběru zástupců konkurence, případně i jejího rozšíření na větší počet. U hypotéz průzkumu chybělo stanovení indikátorů, dle kterých autorka posuzovala jejich míry. Co se týká návrhů řešení, autorka poskytla poměrně důkladné zpracování 3 kanálů - influencer marketingu, propagačních videí, podcast. Oceňuji vytvoření obsahových plánů, organizace i uvažování finančních stránek. Autorka tím prokázala schopnost prakticky a realisticky pracovat s marketingovými nástroji. Využitím nástrojů by organizace pravděpodobně velmi dobře zvýšila povědomí o službách organizace i tématu duševního zdraví u skupiny koncových uživatelů, v tomto případě žáků. Návrhy se však téměř nezaměřovaly na specifikovaný cíl, tj. zvýšení propagace workshopů. Autorka neuvažovala skupiny ovlivňovatelů, rozhodovatelů či nakupujících, které u služby workshopů hrají důležitou roli. V tomto případně by šlo např. o pedagogy, výchovné poradce, vedení školy apod. Návrhy neobsahují kroky, jak konkrétně workshopy propagovat. Tento aspekt zásadně ovlivňuje praktickou aplikaci návrhů vzhledem k stanovenému cíli a realizací řešení by organizace pravděpodobně zvýšené propagace workshopů nedosáhla. Z toho důvodu nepovažuji úplné dosažení cíle práce. Dle rozsahu práce bych očekávala využití širších poznatků z aktuálních odborných zdrojů. Autorka majoritně pracovala s obecnými odbornými publikacemi, nevyužívala zahraniční zdroje, aktuální výzkumy, odborné články či jiné zdroje, které mohly obsah podpořit. To platí nejen pro teoretická východiska, ale i pro návrhy autorky, které nebyly zdroji podloženy. Celkově práci považuji jako poměrně zdařilou, ač s uvedenými nedostatky. Práci doporučuji k obhajobě s navrženou známkou D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | D |
eVSKP id 157024