TERSCHOVÁ, D. Návrh marketingové kampaně pro vybranou neziskovou společnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy marketingové kampaně pro organizaci Nepanikar z. s.  K analytické i návrhové části mám určité výtky, viz výše. Návrhová část obsahuje tři praktické návrhy, které by mohly být využitelné v organizaci. Cíl práce byl přesto naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: První návrh je orientován na spolupráci s influencery. Nepanikař se influencery zatím nespolupracovalo? Jak jiné společnosti, co jste v analýze konkurence, popisovala, se k této spolupráci staví/využívají ji? Jaké konkrétní influencery byste Nepanikař doporučila a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Stanovený cíl práce byl naplněn s určitými výtkami, viz níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autorka zvolila vzhledem k tématu práce adekvátní metody v anal. části práce. Nicméně analýza konkurence mohla být detailněji zpracována, a to hlavně v oblasti market. komunikace. V práci bylo také využito dotaznikoveho setreni s žáky ZŠ, kde je množství tabulek/grafů, které mohly být lépe popsány a ani všechny nemusely být zde uvedeny. Pro větší přehlednost mohly být i sloučeny nebo dány do příloh. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, což je patrné hlavně při propojení analytické a návrhové části práce. Nicméně některé poznatky z anal. části mohly být lépe v návrhové části zrealizovány.
Praktická využitelnost výsledků D V práci jsou navrženy tři návrhy na zvýšení propagace, které ale nejsou společně propojeny do kampaně, jak je uvedeno v cíli práce. Místo uceleného komplexu návrhu kampaně jsou připraveny tři odlišné návrhy (jakoby částečně tři odlišné market. kampaně), které nemají společný konkrétní časový plán a další náležitosti. Vyčíslení nákladů je jen u některých částí návrhů. Chybí i detailnější vymezení návrhů (např. jaké influencery navrhujete), včetně popisu možných rizik realizace návrhů a očekávaných přínosů. 
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. U některých popisů tabulek/obrázků je odlišná jejich forma zápisu, což nepůsobí dobře. Také zpracování grafů ve výzkumu není vždy nejlépe pojaté (viz výše bod 2).
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány (není potřeba jejich seznam číslovat a není potřeba tak velkých mezer mezi jednotlivými zdroji). V návrhové části u některých položek nákladů chybí citace na použitý zdroj infomací. Práce byla ověřena systémem Theses.cz. Shoda je v rozsahu 15 %.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Vaňková, Markéta

Diplomová práce se zaměřuje oblast marketingu neziskových organizací. Stanoveným hlavním cílem je vytvoření návrhu marketingové kampaně pro neziskovou společnost Nepanikař z.s., která má „sloužit jako nástroj ke zvýšení propagace i distribuce nejen workshopů, které nezisková společnost pořádá.“ Autorka nejdříve vymezila klíčové oblasti, kterých se cíl týká, tedy marketingu, kontextu neziskových organizací a tématu duševního zdraví. Následně analyzovala současný stav. Oceňuji využití více analytických nástrojů dle různých perspektiv včetně realizace vlastního průzkumu u cílové skupiny. Autorka výsledky názorně zpracovala do tabulky (č. 21) a dokázala relativně dobře interpretovat informace a vyvodit si závěry. V rámci důkladnějšího zpracování bych ocenila odůvodnění výběru zástupců konkurence, případně i jejího rozšíření na větší počet. U hypotéz průzkumu chybělo stanovení indikátorů, dle kterých autorka posuzovala jejich míry. Co se týká návrhů řešení, autorka poskytla poměrně důkladné zpracování 3 kanálů - influencer marketingu, propagačních videí, podcast. Oceňuji vytvoření obsahových plánů, organizace i uvažování finančních stránek. Autorka tím prokázala schopnost prakticky a realisticky pracovat s marketingovými nástroji. Využitím nástrojů by organizace pravděpodobně velmi dobře zvýšila povědomí o službách organizace i tématu duševního zdraví u skupiny koncových uživatelů, v tomto případě žáků. Návrhy se však téměř nezaměřovaly na specifikovaný cíl, tj. zvýšení propagace workshopů. Autorka neuvažovala skupiny ovlivňovatelů, rozhodovatelů či nakupujících, které u služby workshopů hrají důležitou roli. V tomto případně by šlo např. o pedagogy, výchovné poradce, vedení školy apod. Návrhy neobsahují kroky, jak konkrétně workshopy propagovat. Tento aspekt zásadně ovlivňuje praktickou aplikaci návrhů vzhledem k stanovenému cíli a realizací řešení by organizace pravděpodobně zvýšené propagace workshopů nedosáhla. Z toho důvodu nepovažuji úplné dosažení cíle práce. Dle rozsahu práce bych očekávala využití širších poznatků z aktuálních odborných zdrojů. Autorka majoritně pracovala s obecnými odbornými publikacemi, nevyužívala zahraniční zdroje, aktuální výzkumy, odborné články či jiné zdroje, které mohly obsah podpořit. To platí nejen pro teoretická východiska, ale i pro návrhy autorky, které nebyly zdroji podloženy. Celkově práci považuji jako poměrně zdařilou, ač s uvedenými nedostatky. Práci doporučuji k obhajobě s navrženou známkou D.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji D
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 157024