DANIELOVÁ, K. Rozvoj konkurenceschopnosti podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.
Autorka jednoznačně prokázala schopnost zpracovat komplexní téma v širokém kontextu a kreativně aplikovat teoretické přístupy. Jasně formuluje závěry analýz i návrhy opatření. Ke zpracování přistupovala v dobrém slova smylu samostatně. Práce obsahuje všechny podstatné náležitosti. Otázky Jaké jsou dle vašeho názoru klíčové předpoklady realizace navrhovaných opatření?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Cíle práce jsou definovány jasně a jsou rozpracovány do dílčích cílů pro jednotlivé části diplomové práce.Cíle práce jsou naplněny. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Přistup k řešení práce je zvolen správně. Autorka vhodně modifikovala zvolená teoretická východiska zaměřená na rozvoj značky pro potřeby bankovního sektoru. Některé interpretace teoretických východisek jsou nepřesné (např. substituční pojetí konkurence na str. 43). Autorka zvolila adekvátní přístup k analýze a uplatňuje metody použitelné pro rozvoj značky společnosti. Autorka vhodně kombinuje využití primárních a sekundární dat (např. hodnocení vnímání značky), čímž výrazně zvyšuje vypovídací schopnost analytické části. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Analytická část pokrývá klíčové oblasti podstatné pro rozvoje značky. Některé formulace, založené patrně na firemních materiálech, jsou spíše popisné a mají charakter "PR" článku. Nicméně závěry charakteristiky společnosti jsou relevantní. Některé části analýzy jsou také "poznamenány" možná příliš pozitivním pohledem na banku (např. při popisu značky), nicméně vlastní zhodnocení je doplněno v dostatečné míře. Analýza obecného okolí poměrně zajímavým způsobem vymezuje prvky, které souvisí s rozvojem značky, což lze hodnotit velmi pozitivně. Aplikace substitučního pojetí v oblasti vymezení konkurentů je správná. Vlastní zhodnocení konkurenceschopnosti banky v kontextu rozvoje značky je velmi dobré. Využití SWOT pro souhrnné zhodnocení analytické části je aplikováno správně v kontextu rozvoje značky. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Autorka velmi správně definuje východiska pro návrhovou část i celkový rámec návrhů. Zvolený směr rozvoje značky s důrazem na komunikaci lze vnímat jako správný. Návrhy jsou pojaty poměrně široce a rozsah zpracování je velmi dobrý. Autorka dokázala pro jejich formulaci maximálně vytěžit dostupné informace. Praktická realizace by nepochbyně vyžadovala zásadní podporu vyšší úrovně vedení banky. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Formální stránka práce odpovídá požadavkům. V marginální míře se vyskytuje horší kvalita vložených obrázků. Pokud jde o odbornou jazykovou úroveň, tak je práce zpracována vyhovujícím způsobem s poznámkou uvedenou výše v hodnocení interpretace výsledků. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Forma citací v praktické části mohla být přesnější (např. obrázek 4, graf 3). Závažné nedostatky z hlediska práce se zdroji se v práci nevyskytují. |
Autorka práce si zvolila téma, které je v odborné literatuře velmi dobře rozpracováno, čemuž odpovídá úroveň zpracování teoretické části práce. V ní jsou odpovídajícím způsobem vysvětleny všechny klíčové oblasti a termíny, se kterými je následně pracováno v analytické a návrhové části. Oceňuji, že se autorka práce neomezila pouze na „klasické“ zdroje z oblasti marketingu, ale zahrnula i poznatky z několika aktuálních výzkumů a dalších doplňkových zdrojů. Analytická část využívá jako hlavní nástroj dotazníkové šetření. Kladně hodnotím upozornění na jeho omezenou vypovídací schopnost vzhledem k nízkému počtu respondentů a především ke specifické cílové skupině, ze které byli rekrutováni. I tak je ale škoda, že je v práci využit jen velmi omezeně. Mimo shrnutí jeho celkových výsledků v práci vlastně není nijak více využit. S ohledem na téma práce, se přitom nabízí např. porovnání výsledků respondentů, kteří jsou klienty ČS a těch, kteří jsou klienty Air Bank. Případně porovnání výsledků pro klienty „velké trojky“ a pro klienty ostatních bank. Z této komparace by mohla vzejít řada zajímavých poznatků o rozdílech ve vnímání značky u klasických bank a nových, nízkonákladových bank. V návrhové části předkládá autorka řadu smysluplných způsobů, jakými by se ČS mohla více přiblížit mladé cílové skupině a pokusit se tak zastavit její odliv směrem k novým, menším a progresivnějším bankám. Podle mého názoru by ovšem stálo za to víc rozpracovat pouze „hlavní myšlenku“ jednotlivých návrhů. Například více rozpracovat koncept nového produktu pro mladé, který autorka navrhuje komunikovat prostřednictvím reklamní kampaně. Naopak bych v práci omezila návrhy samotné exekuce této kampaně. V tomto bodě práce začíná zabíhat spíše do oblasti mediálního plánování než rozvoje konkurenceschopnosti. Konkrétní návrhy mediamixu či konkrétních forem komunikace, které se autorka snaží na omezeném prostoru práce popsat, potom zbytečně působí spíše amatérsky, i když by samy o sobě mohly být materiálem pro jinou samostatnou kvalifikační práci. Celkově lze práci označit za velmi kvalitní a ucelený souhrn současných poznatků v oblasti péče o značku a za jejich zdařilou aplikaci na oblast bankovních služeb. Práce odpovídá úrovni, která se očekává od tohoto typu kvalifikačních prací a doporučuji ji proto k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 94925