KARAS, A. Návrh marketingové strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Deklarovaným cílem práce byl návrh marketingové strategie jazykové školy. Výsledkem je návrh, obsahující komplexně pojatou marketingovou strategii. Za slabinu práce považuji řadu formálních nedostatků, z obsahového hlediska se mi jeví důraz, věnovaný rozpracování prvků komunikačního mixu v rámci této strategie jako nevyvážený. Otázky pro obhajobu: S jakými dalšími prvky marketingového mixu (kromě Vámi uvedených) budete při zřizování jazykové školy pracovat? V čem vidíte dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu jazykových škol obecně a té "Vaší" konkrétně?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Cílem diplomové práce byl návrh marketingové strategie nově zakládané jazykové školy. Autorka předložila materiál, který tento cíl splňuje - s dílčími výhradami, uvedenými v dalším textu tohoto hodnocení.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup řešení odpovídá cíli práce a charakteru prostředí - od vymezení teoretických pojmů, přes analýzu vnějšího a vnitřního prostředí k návrhům. Uplatněný přístup má své rezervy - analýza 7S - oproti jejímu vymezení v teoretické části práce - je poměrně plochá, bez provázanosti jednotlivých prvků, také použití Porterovy analýzy je poněkud specifické: ta je obecně používaná pro analýzu firemního okolí, zde však je použita pro charakteristiku samotné společnosti (viz kap. 3.5.3), tedy bez uplatnění širšího "přesahu" metody do prostředí jazykových škol.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka využila řady zdrojů, včetně primárního výzkumu. Ten je zaměřený na získání relevantních dat, jejich interpretace je výstižná. Slabinou je výše zmíněné zkreslené pojetí Porterovy analýzy.
Praktická využitelnost výsledků A Předložená marketingová strategie je zpracovaná velmi dobře, jak z analytické části, tak z návrhové, je patrná vysoká motivace autorky, její "jasný tah na branku" a rozsáhlé znalosti a zkušenosti s řízením takto zaměřených projektů. Předložené náměty jsou řádně zdůvodněné, včetně promyšlených vazeb na finanční a časové souvislosti - a ve svém souhrnu jistě přispějí k naplnění strategických záměrů managementu jazykové školy.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Po formální stránce má práce řadu zarážejících nedostatků - počínaje gramatickými chybami (str. 65: "Měl by si však dát velký pozor"), přes neuvedení odkazu na tabulku (viz 3.5.4), k nepěkně okopírovaným obrázkům (viz např. obr. 6, navíc s uvedením "vlastní zpracování" - v čem je to vlastní zpracování?)...Tyto skutečnosti, místo aby podtrhovaly obsah sdělení, snižují jeho úroveň.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autorka uvádí řadu informačních zdrojů v části "Prameny a použitá literatura", řadu ze zde uvedených publikací nelze v textu najít (např. Kotler, Keller, Sálová et al., Stuchlík), jindy se jedná o odkazy na nicneříkající stránky (odkaz na RobertaNemce)...
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Sládková,, Jitka

Autorka velmi pěkným, a zejména pak praktickým způsobem, zpracovala aktuální téma pro konkrétní podnik. Velmi oceňuji praktické návrhy ve vlastní návhrové části. Práce s literaturou a stylistická část práce, stejně jako rozsah jsou velmi kvalitní. Co by se dalo práci vytknout je slabší zpracování očekávané návratnosti kompletního marketingového plánu. Přesto se však jedná o práci velmi svěží a zdařilou, obsahující jak důležité analýzy, tak například i analýzu rizika.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Splnění stanovených cílů A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 108275