KARAS, A. Návrh marketingové strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Deklarovaným cílem práce byl návrh marketingové strategie jazykové školy. Výsledkem je návrh, obsahující komplexně pojatou marketingovou strategii. Za slabinu práce považuji řadu formálních nedostatků, z obsahového hlediska se mi jeví důraz, věnovaný rozpracování prvků komunikačního mixu v rámci této strategie jako nevyvážený. Otázky pro obhajobu: S jakými dalšími prvky marketingového mixu (kromě Vámi uvedených) budete při zřizování jazykové školy pracovat? V čem vidíte dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu jazykových škol obecně a té "Vaší" konkrétně?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cílem diplomové práce byl návrh marketingové strategie nově zakládané jazykové školy. Autorka předložila materiál, který tento cíl splňuje - s dílčími výhradami, uvedenými v dalším textu tohoto hodnocení. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Postup řešení odpovídá cíli práce a charakteru prostředí - od vymezení teoretických pojmů, přes analýzu vnějšího a vnitřního prostředí k návrhům. Uplatněný přístup má své rezervy - analýza 7S - oproti jejímu vymezení v teoretické části práce - je poměrně plochá, bez provázanosti jednotlivých prvků, také použití Porterovy analýzy je poněkud specifické: ta je obecně používaná pro analýzu firemního okolí, zde však je použita pro charakteristiku samotné společnosti (viz kap. 3.5.3), tedy bez uplatnění širšího "přesahu" metody do prostředí jazykových škol. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka využila řady zdrojů, včetně primárního výzkumu. Ten je zaměřený na získání relevantních dat, jejich interpretace je výstižná. Slabinou je výše zmíněné zkreslené pojetí Porterovy analýzy. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Předložená marketingová strategie je zpracovaná velmi dobře, jak z analytické části, tak z návrhové, je patrná vysoká motivace autorky, její "jasný tah na branku" a rozsáhlé znalosti a zkušenosti s řízením takto zaměřených projektů. Předložené náměty jsou řádně zdůvodněné, včetně promyšlených vazeb na finanční a časové souvislosti - a ve svém souhrnu jistě přispějí k naplnění strategických záměrů managementu jazykové školy. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Po formální stránce má práce řadu zarážejících nedostatků - počínaje gramatickými chybami (str. 65: "Měl by si však dát velký pozor"), přes neuvedení odkazu na tabulku (viz 3.5.4), k nepěkně okopírovaným obrázkům (viz např. obr. 6, navíc s uvedením "vlastní zpracování" - v čem je to vlastní zpracování?)...Tyto skutečnosti, místo aby podtrhovaly obsah sdělení, snižují jeho úroveň. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autorka uvádí řadu informačních zdrojů v části "Prameny a použitá literatura", řadu ze zde uvedených publikací nelze v textu najít (např. Kotler, Keller, Sálová et al., Stuchlík), jindy se jedná o odkazy na nicneříkající stránky (odkaz na RobertaNemce)... |
Autorka velmi pěkným, a zejména pak praktickým způsobem, zpracovala aktuální téma pro konkrétní podnik. Velmi oceňuji praktické návrhy ve vlastní návhrové části. Práce s literaturou a stylistická část práce, stejně jako rozsah jsou velmi kvalitní. Co by se dalo práci vytknout je slabší zpracování očekávané návratnosti kompletního marketingového plánu. Přesto se však jedná o práci velmi svěží a zdařilou, obsahující jak důležité analýzy, tak například i analýzu rizika.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 108275