NĚMČANSKÁ, V. Návrh transformace koncepce celoživotního vzdělávání na Vysokém Učení Technickém vBrně pro společnosti vJihomoravském kraji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Cílem diplomové práce je zmapovat potřeby vzdělávání zaměstnanců společností z Jihomoravského kraje, kterým může VUT v Brně nabídnout vzdělávání prostřednictvím Institutu celoživotního vzdělávání VUT a navrhnout možnosti tematického zaměření a typů kurzů. Lze konstatovat, že tento cíl byl diplomantkou splněn. Teoretická část je relativně krátká, ale žádná podstatná část nechybí. V analytické části diplomantka vhodně použila kombinaci dotazníkového šetření a rozhovorů (motivace a bariéry, které ve vzdělávání brání), kdy zejména výsledky z rozhovorů jsou přehledně prezentovány i s příslušnými kategoriemi. Nechybí ani limity výzkumu. Návrhová část práce je pak z mého pohledu z práce na nejvyšší úrovni, a to jak z hlediska množství různých variant řešení, tak co se týče i míry detailnosti a nákladů, hodnocení proveditelnosti a přínosnosti. Celkově se jedná o velmi kvalitní práci, a i u této práce oceňuji diplomantčinu samostatnost. Práci hodnotím stupněm B - velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Autorka velmi dobře zpracovala analytickou část, čímž prokázala orientaci v problematice vzdělávání. Obsah diplomové práce je přehledný, využívá všech zdrojům, a to jak teoretických, tak praktických. Veškeré tabulky a grafy mají jasnou vypovídající schopnost. Textová a grafická část práce je na odpovídající úrovni. Pro zkoumanou problematiku bylo vhodně využito spektrum otázek, na jejichž základě autorka zpracovala návrhovou část. Samotná návrhová část přináší návrhy na zlepšení spolupráce s firmami ohledně nabídek vzdělávání. Pouze v oblasti výdajů na lektorskou a IT činnost došlo k jejich podhodnocení, což vyplývá z nedostatku informací o skutečné situaci v této oblasti. Navržené kroky je možné využít jako podklad ke zlepšení komunikace nabídek vzdělávání mezi ICV a firmami v Jihomoravském kraji. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 157157