VERČIMÁKOVÁ, K. Fázově separované hydrogely z mikroemulzí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2016.
Studentka Katarína Kacvinská zpracovala zadání na téma, které náleží k okruhu prací ohledně fázově separovaných hydrogelů. V rámci této práce byly fázově separované hydrogely připravovány z biopolymeru hyaluronanu a mikroemulzí. V rámci této práce byly nalezeny důležité skutečnosti, které budou dále rozvíjeny do aplikovatelné a publikační formy. S prací jsem spokojen a navrhuji hodnocení stupněm výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A |
Katarína Kacvinská se v předložené bakalářské práci věnuje přípravě a charakterizaci fázově separovaných hydrogelů z mikroemulzí. Motivací práce je vývoj inovativních materiálů, spojující obecné výhody hydrogelové struktury s podpořenou schopností solubilizace nepolárních látek. Potenciál využití těchto materiálů směřuje především do oblasti vývoje nosičů se schopností řízeného uvolňování aktivních látek. Téma práce je zajímavé, aktuální a dobře zapadá do studijního oboru předkladatelky. Teoretická a rešeršní část práce je jak po stránce obsahové, tak i formální, velmi dobře zpracovaná. Poskytuje přehledně členěný, čtivý a obsahově bohatý exkurz do dané problematiky. Studentka v ní prokázala schopnost pracovat s kvalitními literárními zdroji (celkově 45). Z hlediska formálního si dovolím vytknout snad jen nevhodné použití cizojazyčného textu v obrázcích (viz Obr. 2, 4 a 6) a nesoulad v zarovnání některých odstavců textu (např. str. 8, str. 20). V experimentální části práce se studentka zaměřila na optimalizaci přípravy hydrogelových materiálů především z hlediska vlivu typu a přídavku olejové fáze (olivový vs. slunečnicový olej) a molekulové hmotnosti použitého hyaluronanu. Pro charakterizaci získaných materiálů studentka zvolila základní reologické testy a pokročilé techniky fluorescenční mikroskopie. Dovolím si tvrdit, že z hlediska experimentální náplně předložená práce převyšuje nároky běžně kladené na bakalářské práce. Realizací těchto experimentů byla získána celá řada zajímavých výsledků, k jejichž diskusi studentka přistoupila logicky a prokázala dobrou orientaci v teoretických základech použitých technik. Závěrem lze konstatovat, že předložená bakalářská nejen, že splnila cíle definované v jejím zadání, ale představuje velmi cenný přínos k materiálovému výzkumu na FCH VUT. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji stupněm „Výborně (A)“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 88188