DLABOLA, J. Strategická počítačová hra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Roupec, Jan

Úkolem práce byla programová realizace strategické počítačové hry provázená výběrem vhodné technologie, a dále zasazení vytvořené hry do kontextu počítačových her jako takových. Zadání považuji za splněné, pouze je škoda, že autor alespoň stručně nezmínil i jiné kategorie počítačových her, aby bylo zřejmější postavení strategických her mezi všemi herními tituly. Autor k práci přistupoval s velkým zaujetím, je zřejmé, že se tématice strategických her věnuje dlouhodobě. To se pozitivně projevuje jak v teoretické, tak i praktické části práce; důsledkem je značná délka textové části práce. První část práce, která je věnovaná úvodu do strategických her včetně jejich historie, je pojednána velmi velkoryse a obsáhle. Je nutno zdůraznit, že je podána mimořádně čtivou formou. Podobně vysoká jazyková a stylistická úroveň ostatně provází celou práci. V další části je stručný přehled vybraných technologií pro tvorbu počítačových her. Těžištěm práce je třetí část (kapitola 4) věnovaná návrhu a realizaci vlastní hry. Autor opět na základě svých zájmů a zkušeností navrhl zcela originální strategickou počítačovou hru a tuto hru také realizoval. Hra se odehrává ve fantazy světě a její pravidla jsou poměrně spletitá. Samotná realizace působí jako standardní profesionální aplikace s pěknou grafikou.Autor během řešení pracoval samostatně, s velkým nadšením a invencí. Vzniklá práce má na práci bakalářskou nezvykle velký rozsah; výsledkem je po textové i realizační stránce kompaktní dílo, které více než osvědčuje autorovy schopnosti, znalosti a dovednosti. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím celkovou známkou A (výborně).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Rybková, Blanka

V diplomové práci jsou přehledně popsány strategické hry z období před používáním počítačů, následuje popis známých strategických počítačových her. Výhodou hry je, že existují dvě verze hry pro běžné (velké) monitory a pro malé monitory. Před vlastním hraním hry je nutné v textu práce nastudovat základní informace o hře - zejména herní pole (Tab .1) a pravidla hry. Význam jednotlivých položek ve hře je během hraní zobrazeno při najetí myši nad příslušný objekt. V textu práce jsou posané některé strategie k úspešnému hraní hry Stíny, tato část je přínosná pro pochopení hry. Členění obrazovky je v oblasti zobrazení suroin vcelku přehledné, u ostatních oblastí obrazovky se mi ale přehlednost jevila nižší. Vcelku spletitou až nesrozumitelnou se mi jevila část týkající se kouzel a stínů, stínů s countery a trestných bodů. Nápomocné by mohly být nápovědné texty k další požadované akci po výběru kouzla. Kouzlo "SPAL" se mi např. nepodařilo seslat ani na sebe, ani na protihráče.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 149663