HRBÁČKOVÁ, P. Učební pomůcky pro vláknovou optiku, optické komunikace a optoelektroniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Předložená práce se zabývá návrhem a zhotovením učebních pomůcek pro vláknovou optickou komunikaci. Studentka objasnila základní vlastnosti optoelektronického přenosového řetězce a s ohledem na studijní účely navrhla a zhotovila sadu výukových modulů demonstrujících optický přenos. Výukové moduly doplnila laboratorními návody a vzorovým vypracováním jednotlivých úloh. Práci považuji splněnou na vysoké úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Tato práce je zaměřena na praktickou demonstraci principů převodu optického signálu na elektronický a zpět a jejich přenos optickým vláknem. V práci je uvedena teorie popisující optické zdroje, optické detektory, popis typu optických vláken a používaných optovláknových konektorů. Místo řešení počítačového modelu se studentka věnovala vytvoření souboru modulů zdroje optického signálu, optického přijímače a modulů pro přenos digitálního a analogového signálu. U jednotlivých modulů bych uvítal jejich konkrétnější popis jako například jejich technické parametry a v uvedených úlohách bych očekával, že zadání budou doplněna o teorii potřebnou k pochopení dané problematiky. V případě zapojení přípravků do výuky by bylo vhodné celou sestavu doplnit o měřič optického výkonu. Z formální stránky s v práci se vyskytovalo jen velmi málo chyb a nepřesností, doporučoval bych však upravit některé převzaté obrázky a přeložit je do češtiny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 43/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 16/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 14666