KREJČA, T. Laboratorní úloha Elektronická kontrola vstupu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Cílem práce bylo vytvoření výukového systému elektronické kontroly vstupu (EKV) a zpracování laboratorní úlohy pro navržený systém. Uvedený cíl student splnil. Z dodaných komponent samostatně vytvořil funkční systém EKV a pro ten zpracoval laboratorní úlohu sestávající ze samotného návodu pro studenty, z dokumentace pro vyučujícího a z technické dokumentace. Jedinou výtkou je, že v práci chybí hlubší popis problematiky správy systémů EKV. Z formálního hlediska je práce na velmi dobré úrovni. Student pracoval samostatně, pravidelně konzultoval a na připomínky vedoucího promptně reagoval. Z výše uvedených důvodů práci hodnotím stupněm Velmi dobře (B, 85 bodů).
Práce je zaměřena na oblast elektronického řízení přístupu do budov. Cílem byla realizace laboratorní úlohy demonstrující různé prvky přístupového systému. V první části práce se student věnuje teoretickému rozboru používaných technologií. Zde mně chybí detailnější popis bezpečnostních aspektů, např. způsobů ochrany komunikace mezi jednotlivými prvky i mezi čipovou kartou a čtečkou. Místy je práce velmi nepřesná, např. uvádí, že všichni lidé mají identické markanty (kap. 3.5) či že odchodové tlačítko lze použít k autentizaci osob (kap. 4.1). Celkově však lze konstatovat, že všechny nezbytné části jsou v práci uvedeny. Zadání považuji za splněné, student realizoval přístupový systém a dodal potřebnou dokumentaci. K praktické realizaci nemám výhrady, snad jen doporučení: výslednou úlohu by bylo vhodné otestovat v praxi (např. na „testovacím studentovi“) a výsledky zdokumentovat. Po formální stránce je práce nejvýše na průměrné úrovni. Zejména v první části chybí odkazy na obrázky, citace jsou využívány zřídka (a na ne zcela důvěryhodné zdroje), jsou přítomny časté překlepy, nevhodné formulace, gramatické chyby a větná skladba je místy až nesrozumitelná (např. v některých větách chybí slovesa). Kapitola 2.4 obsahuje jen velmi povrchní tabulku bez vysvětlení, kapitola 3.2.1 je nesrozumitelná. Na základě výše uvedeného hodnocení doporučuji přijmout práci k obhajobě a uděluji 79 bodů/C.
eVSKP id 118069