PECH, M. Hra inspirovaná nekonečným závodem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student na své realizaci odvedl kus práce. Výsledná hra obsahuje řadu zajímavých mechanik. Technická dokumentace byla několikrát konzultována. Výsledná hra má potenciál. Hodnotím stupněm A (90 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit hru na motivy nekonečného závodu. Zadání je obtížnější, neboť vyžaduje tvorbu mnoha aspektů a mechanik, kterých je u vývoji tohoto typu hry potřeba. | ||
Práce s literaturou | Student si hledal vhodnou literaturu sám. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval spíše řídce. Konzultace však bývaly hodnotné a student se řídil pokyny. | ||
Aktivita při dokončování | Student dokončil svou práci v čas. Technická dokumentace byla konzultována. | ||
Publikační činnost, ocenění | Výsledná hra by si mohla najít své hráče. |
Celkové vyznění práce je nadprůměrné. Vytvořená hra množstvím různých herních mechanik a dotažeností přesahuje běžné zpracování bakalářských prací a svědčí o autorově odhodlání a píli. Výborná praktická část je doplněná velmi dobrou technickou zprávou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako spíše obtížnější, protože vyžaduje nastudovat techniky vývoje her ve 3D enginu a metody procedurálního generování úrovní, což jsou znalosti přesahující rozsah bakalářského studia. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání považuji za jednoznačně splněné. Vytvořená hra je velmi dobře promyšlená a dotažená do konce. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce svým rozsahem mírně přesahuje obvyklé rozmezí, což je ale pochopitelné, protože i praktická část práce je poměrně dost rozsáhlá a autor potřeboval velké množství stránek na detailní popis návrhu i implementace. Práce neobsahuje zbytečnou vatu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Text má logickou strukturu, kde autor nejprve zasadí práci do kontextu představením a zhodnocením podobných, již existujících her. Následně představí základní techniky a nástroje využívané při vývoji takových her. Dále již práce pokračuje poměrně rozsáhlým popisem návrhu a implementace. Celý text je zakončený popisem uživatelského testování, které je bohužel velmi stručné a obecné. Schází zásadní informace jako je popis testovacích subjektů, průběh a forma testování a podobně. Jednotlivé kapitoly na sebe nicméně logicky navazují a práce je snadno pochopitelná. | |
Formální úprava technické zprávy | 85 | Formální úprava práce je nadprůměrná, obsahuje minimum typografických prohřešků. Jedním z nich jsou poznámky pod čarou, které jsou často vysázeny na jiné stránce než je odkaz na danou poznámku. Kromě toho je jejich číslování nekonzistentní, kdy např. v druhé kapitole jsou poznámky 2, 4, 5, 7 a chybí poznámky s čísly 1, 3 a 6. Kromě toho obrázky 3.2 a 3.3 obsahují anglické popisky. Obrázky jsou sice převzaté z literatury, ale i tak by mohly být jednoduše počeštěny. Z jazykového hlediska je v práce v pořádku, nalezl jsem pouze několik překlepů a na stránce 31 neukončenou větu. | |
Práce s literaturou | 80 | Autor cituje převážně online zdroje, což je ale vzhledem k zaměření práce pochopitelné. Kromě toho cituje i několik kvalitních knih a vědeckých článků. | |
Realizační výstup | 100 | Hlavním výstupem práce je 3D hra s vánoční tématikou, která je kvalitně navržena a její implementace je velmi dobře dotažena (kvalitně zpracované prostředí, hezké modely "nepřátel" i dalších herních prvků apod.). Prakticky všechny navržené herní mechanismy byly implementovány a navzájem dobře formují výslednou hru. Hra je dobře hratelná a zábavná. | |
Využitelnost výsledků | Výsledek je funkční a hra může být zveřejněna. |
eVSKP id 153385