PECH, M. Hra inspirovaná nekonečným závodem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student na své realizaci odvedl kus práce. Výsledná hra obsahuje řadu zajímavých mechanik. Technická dokumentace byla několikrát konzultována. Výsledná hra má potenciál. Hodnotím stupněm A (90 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo vytvořit hru na motivy nekonečného závodu. Zadání je obtížnější, neboť vyžaduje tvorbu mnoha aspektů a mechanik, kterých je u vývoji tohoto typu hry potřeba.
Práce s literaturou Student si hledal vhodnou literaturu sám.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval spíše řídce. Konzultace však bývaly hodnotné a student se řídil pokyny.
Aktivita při dokončování Student dokončil svou práci v čas. Technická dokumentace byla konzultována.
Publikační činnost, ocenění Výsledná hra by si mohla najít své hráče.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Kapinus, Michal

Celkové vyznění práce je nadprůměrné. Vytvořená hra množstvím různých herních mechanik a dotažeností přesahuje běžné zpracování bakalářských prací a svědčí o autorově odhodlání a píli. Výborná praktická část je doplněná velmi dobrou technickou zprávou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako spíše obtížnější, protože vyžaduje nastudovat techniky vývoje her ve 3D enginu a metody procedurálního generování úrovní, což jsou znalosti přesahující rozsah bakalářského studia.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání považuji za jednoznačně splněné. Vytvořená hra je velmi dobře promyšlená a dotažená do konce.
Rozsah technické zprávy Práce svým rozsahem mírně přesahuje obvyklé rozmezí, což je ale pochopitelné, protože i praktická část práce je poměrně dost rozsáhlá a autor potřeboval velké množství stránek na detailní popis návrhu i implementace. Práce neobsahuje zbytečnou vatu.
Prezentační úroveň technické zprávy 90 Text má logickou strukturu, kde autor nejprve zasadí práci do kontextu představením a zhodnocením podobných, již existujících her. Následně představí základní techniky a nástroje využívané při vývoji takových her. Dále již práce pokračuje poměrně rozsáhlým popisem návrhu a implementace. Celý text je zakončený popisem uživatelského testování, které je bohužel velmi stručné a obecné. Schází zásadní informace jako je popis testovacích subjektů, průběh a forma testování a podobně. Jednotlivé kapitoly na sebe nicméně logicky navazují a práce je snadno pochopitelná.
Formální úprava technické zprávy 85 Formální úprava práce je nadprůměrná, obsahuje minimum typografických prohřešků. Jedním z nich jsou poznámky pod čarou, které jsou často vysázeny na jiné stránce než je odkaz na danou poznámku. Kromě toho je jejich číslování nekonzistentní, kdy např. v druhé kapitole jsou poznámky 2, 4, 5, 7 a chybí poznámky s čísly 1, 3 a 6. Kromě toho obrázky 3.2 a 3.3 obsahují anglické popisky. Obrázky jsou sice převzaté z literatury, ale i tak by mohly být jednoduše počeštěny. Z jazykového hlediska je v práce v pořádku, nalezl jsem pouze několik překlepů a na stránce 31 neukončenou větu.
Práce s literaturou 80 Autor cituje převážně online zdroje, což je ale vzhledem k zaměření práce pochopitelné. Kromě toho cituje i několik kvalitních knih a vědeckých článků. 
Realizační výstup 100 Hlavním výstupem práce je 3D hra s vánoční tématikou, která je kvalitně navržena a její implementace je velmi dobře dotažena (kvalitně zpracované prostředí, hezké modely "nepřátel" i dalších herních prvků apod.). Prakticky všechny navržené herní mechanismy byly implementovány a navzájem dobře formují výslednou hru. Hra je dobře hratelná a zábavná. 
Využitelnost výsledků Výsledek je funkční a hra může být zveřejněna.
Navrhovaná známka
A
Body
90

eVSKP id 153385